Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 9)

Middagwissel!

17 likes

Lekkere Master @Royce! :star_struck:

Goeie vertegenwoordiging op HF van alle Squale Marina Militare uitvoeringen met o.a. deze Master, de Palomblub (… heeft iemand die nog :thinking:) en meerdere 1521’s. Cool!

Het origineel ...

(Bron: Klik.)

We missen alleen nog een stoere meid in ons midden!
Maar dan wel met een Squale om de pols … :wink:

14 likes

Verandering van spijs…en daarom even terug op de stock band met oranje accenten. :tangerine:

17 likes

En doet 't eten? Zo ja, gelijk weer uit de verkoop halen … :wink:
Ik vind het wel een dik ding hoor!

1 like

Vreselijk altijd die twijfels…:see_no_evil::grimacing::blush:

Die Monstraps draagt idd wat minder prettig…al staat ie 'm wel erg goed. De stock band draagt en zit erg fijn…maar oogt door de oranje accenten iets minder vind ik.

Dit model was perfect geweest als iets minder dik Ć©n iets breder. Ook al is ie 42mm hij oogt wat small…en door de dikke kast is het daarom iets meer een tonnetje. Verhoudingen vind ik persoonlijk dus niet geheel kloppen…

1 like

everything-is-fine-drinks

OkƩ @daffie, in dat geval verkopen dat ding en op zoek naar wat anders! Jouw ouwe Astron ligt bij Jaap, de mijne trouwens ook. Is dat niet iets voor tussendoor? Inruildealtje maken. :sunglasses:

2 likes

Heb m’n post nog ff ge-ninja-d met wat meer info omtrent de twijfels :wink:

2 likes

#MeToo :beers:

1 like

Nee dat wordt 'm momenteel niet. Zit weer even in de automaat hoek ipv quartz en/of radio controlled. :innocent:

Ach de Squale is zo’n straf nog niet om de pols…:grinning:

2 likes

FTFY

Zeker niet! Maar als je je stoort aan bijvoorbeeld ā€œde verhoudingenā€ komt het natuurlijk nooit meer goed. Haha. Nou ja, geen haast toch. Komt wel iemand voor.

Oud plaatje voor de sfeer …

11 likes

Ach zo heet wordt die soep ook weer niet gegeten heh. Zoals ik al zei…het is geen straf de Squale om de pols. En we kijken rustig of er interesse is…:ok_hand:

Hoeft echt niet hoor.

Ging mij om het verschil tussen mechanisch en quartz/… controlled. Voor mij hoeft GPS echt niet persĆ©. Ik heb meestal (Citizen) radio controlled gehad. Stuk betere prijs-kwaliteit verhouding dan een Astron. :wink:

1 like

Ik had mijn verwijzing naar jouw oude bij Jaap nog in gedachten, die is GPS ā€˜gestuurd’.
Vandaar … :sunglasses:

Daar ben ik het niet mee eens. Maar dat is vooral een smaakdingetje denk ik. Net zoals ā€œde verhoudingenā€ van de Von Büren kast. Ik voel (of zie) op mijn redelijk vlakke pols het ā€œtonnetjeā€ niet, sterker nog ik heb zelden duikers gedragen die zo lekker op mijn pols liggen.

Citizen is trouwens dikke prima. Vind ik. Ik heb deze gehad en met hƩƩl veel plezier gedragen. Wel kort trouwens … :thinking: geen idee meer waarom ik die weer zo snel heb weggedaan. Soms is de klik er ineens niet meer. Dat zal het zijn geweest.

1 like

Ja begrijp ik :wink:

Misschien. Ik vind een Astron zeker erg mooi. Niet alle modellen btw. Je ziet de hogere prijsklasse eraan af. Dat zeker. Maar bijvoorbeeld een Citizen van zo’n 4 a 500 euris is imo een betere prijs kwaliteit verhouding voor een ā€˜controlled’ horloge. Komt nog bij dat ik zo’n Citizen vaak ook erg mooi vind. Maar ja…ik heb iets met Citizen. :nerd_face: Veel meer dan met Seiko.

Deze was een topper…btw let ook eens op de verhoudingen…:ok_hand:

Excusi voor deze off-topic pics. :blush:

En ja eens…de Squale draagt zeker erg fijn…ligt perfect op de pols. Vandaar ook is het geen alleen maar negatief verhaal. De verhoudingen kunnen imo beter…dan was ie perfect geweest. :+1:

Ik ben beetje ocd wat betreft de juiste(lees: mooiste) verhoudingen in een horloge. :nerd_face:

5 likes

Dat dus. :joy:

Mooie Citizen trouwens, net zoals jouw SSH003 waar ik aan refereerde. En als ik tussen beide moet kiezen, tja … maar goed, ik hoef niet te kiezen want ook ik zit weer even in de mechanische hoek met mijn Squale. Quartz komt wel weer en als ik dat mis, pak ik nu even de G-Shock 5610 erbij. Die is ook nog eens digitaal. Vet!

1 like

:sweat_smile:

Casio quartz…zeker! Ik slinger dan m’n Casio Worldtimer om…ook zo’n geweldig ding. :grinning::ok_hand:

Die SSH003 was ook echt tof.

1 like

Dat zeggen mijn ex-vrouwen ook altijd :joy: :joy:

5 likes

:wink::face_with_peeking_eye::rofl::joy:

3 likes

In meervoud ook, ā€œvrouwenā€ … :joy:

giphy-2

1 like

Ik wil in de toekomst graag een squale horloge kopen… de 1521 is toch wel echt de klassieker begrijp ik. Nu heb ik een selectie gemaakt uit een drietal modellen die ik erg mooi vindt…

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Alvast bedankt!

17 likes

Heb het over de afgelopen 47 jaaršŸ˜‚

2 likes