Bijna zelfde werking.
Met bijna bedoel ik dat Tritium ongeveer een halftijd van 5 a 10 jaar heeft.
Luminova gloeit altijd op volle sterkte. Bij Tritium neemt de werking dus af naarmate de jaren verstrijken.
Tritium gaat verkleuren naarmate de jaren verstrijken. Luminova niet.
6 likes
pasd
6 mei 2025 om 20:39
1488
Daar gaan wel heel wat jaren overheen
Deze is nu 27 jaar oud en begint een beetje te verkleuren.
De lume pip is al aardig verkleurd en de aluminium bezel ook door zon en zee. Een van de laatste R. met een tritium plaat. (Sorry geen Squale)
15 likes
Rene3
6 mei 2025 om 20:59
1489
Misschien mag je de R wel ruilen voor een echte Squale
5 likes
pasd
6 mei 2025 om 21:05
1490
heb de afgelopen jaren wel heel wat versies gehad, meer dan 8 en sluit ook niet uit dat er ooit nog weer eentje bij komt.
3 likes
junior
6 mei 2025 om 21:15
1491
pasd:
Sorry geen Squale
Dat is helemaal niet erg! Vooral @TagEd is groot fan van dit type Rolex, dus die zal hiervan opfleuren. Heb je toevallig ook nog ergens een Speedmaster liggen waarvan je een plaatje kan posten? Vindt 'ie leuk!
Hier trouwens wél een Squale, nog steeds met veel plezier …
18 likes
pasd
6 mei 2025 om 22:45
1492
junior:
een Speedmaster
Helaas niet de Sub is mijn daily nu al weer ruim een half jaar iedere dag gedragen. Heb nog wel een Italiaanse beater ernaast.
Verder niets anders dit is mijn two-piece collectie.
16 likes
Leuk verhaal en uitpluiswerk
2 likes
Goedemorgen all!
Ben wat minder actief, want ontzettend druk. Nu toch even snel een kleine post van mij!
Fijne werkdag en de week is alweer bijna doormidden.
Bij gebrek aan Latte, vandaag thee.
18 likes
Prima toch!
Lekker rommelen. Zelf ook een paar dagen weg:
Vrijdag een nieuwe NA ophalen. Geen Squale, dus deze wordt hier niet getoond. Of misschien stiekem in een duo foto.
17 likes
Speedmaster? Met mooi vergeeld tritium? Speciaal voor @TagEd dan.
Maar de indices waren luminova toch? Ik begreep zoiets uit een eerdere post. Wat dat betreft is het dan hetzelfde als mijn 1521. Tritium dial maar stiekem gewoon luminova.
20 likes
Mooi bandje. Waar komt deze vandaan?
1 like
Royce
7 mei 2025 om 11:11
1505
En alweer om de pols. Blijf mezelf verbazen over hoe vaak dat gebeurt.
17 likes
Zuid
7 mei 2025 om 11:14
1506
Leuk al die HFLE2024 in het topic. Heb hem vandaag ook (weer eens na keilange tijd) aan. Het is toch wel een heel geslaagd horloge.
16 likes