Squale only (Deel 1)

Pfff om je vingers bij af te likken. Ik twijfel zelf nog tussen een Baltic Aquascaphe, Mido Ocean Star Tribute of deze prachtige Squale. Op basis van foto’s neig ik steeds meer naar Squale in ieder geval. Heb alleen nog geen van de drie ‘in hand’ gehad.

1 like

Beiden erg fraai ook, snap je twijfel wel.
Dan wil je ze liefst gezien hebben inderdaad, als het even kan nog naast elkaar …

Klopt, het liefst zou je ze naast elkaar willen zien, maar de kans dat een AD alle drie de modellen verkoopt is erg klein denk ik. Ik heb op mijn aankomende vakantiebestemming een AD gevonden waar de de Mido hebben (als het goed is). Dus dan kan ik die afvinken. Ben vooral benieuwd waar je in NL de Baltic zou kunnen aanschouwen.

1 like

Weet niet wat je vakantiebestemming is, maar volgens de Baltic website zijn er enkel in Frankrijk en Singapore retailers.

Je zou er ook eentje kunnen bestellen en retourneren als hij niet bevalt; wanneer je met PayPal hebt betaald, kun je jouw kosten voor de retourzending vergoed krijgen.

1 like

6 likes

Welke is het eigenlijk geworden?

Exact dezelfde als die ik heb gehad. Deze dus …

Ik stoor mij helemaal niet aan het ‘dubbele logo’, sterker nog staat wel leuk (vind ik). Het ontbreken van de datum was de showstopper tov. de jouwe. Heb ook nog even gekeken ook naar die limited (60 stuks wereldwijd). Die was weliswaar NOS, maar niet met de originele verpakking. Jammer. Een limited moet voor mij wel helemaal kloppen.

2 likes

Ik heb dit eens even nagevraagd omdat ik dat eigenlijk wel zou willen hebben gehad. Dit was het antwoord:

The cases no longer come with the engraved logo since 2 years ago. The reason being the original 50 ATMOS does not have it and Squale wants it to be more inline with the original.

Dus ‘by design’ geen SQUALE meer op de zijkant.
Best wel jammer. Voor diegenen die het nog wel hebben: Je hebt iets bijzonders om de pols … :wink:

2 likes

Mooi!!

Ook wel eens bijna gekocht :slight_smile:
Bij deze vrij ‘rustige’ versie vind ik het dubbele logo ook zeker niet storend.

1 like

Well done, Squale :facepunch:

2 likes

Zou dat de zelfde periode zijn geweest dat ze naar Selita overgestapt zijn?

1 like

Dat is een goeie vraag! Bij de ene (web)winkel lees ik nog steeds ETA2824 en bij de andere SW200. Gnomon doet het helemaal slim, die schrijven:

Zegt u 't maar … :wink: overigens heeft Squale zelf het over een SW200-1 uurwerk, althans de .ch website. De .de website heeft het over een ETA2824.

:joy:

Misschien kan @royke74 even een 1521 (laten) open schroeven. :innocent:

1 like

Zou duidelijkheid kunnen brengen ja. Ik laat de mijne toe vanwege duikerhorloge.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze beide nog gebruiken. De ETA2824-2 en SW200-1 zijn vrijwel identiek én ook nauwelijks verschillend in kwaliteit en performance. Prima uurwerken. ETA levert denk ik niet meer, maar zo lang er nog voorraad is.

Zou best kunnen ja. Denk dat ze bij Squale de volgende 50 jaar wel nog enkele NOS movements zullen terug vinden om een speciale editie te maken. Daar kennen ze wel wat van. :joy:

2 likes

11 likes

En.:thinking:dan ondertussen andere lades weer vullen met nieuwe uurwerken zodat die over 30 jaar NOS zijn, net een wijnboer :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

3 likes

Toch zit er wel eens wat leuks tussen

10 likes

Zeker weten. Ik blijf fan.

2 likes

:+1::+1::+1::+1: En begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut fan van het merk, ze maken fantastische modellen.
De volgende gaat echt de blauwe squalematic worden.

2 likes