Squale only (Deel 1)

Proficiat :smiley:
Het lijken mij leuke horloges met goede afwerking.
Is er een speciale reden dat je in Singapore bent gaan shoppen?

Ik zie net dat Squale.de vanuit Emsbüren verstuurd. Das dicht bij Enschede.

Nee hoor. Kwam toevallig op mijn pad, erg goede dingen over gelezen en ik heb wat HF-vrienden, die er eerder zelf hebben gekocht, benaderd en gevraagd om ervaringen. Was helemaal oké. Tot nu toe gaat het allemaal ook héél erg netjes. Het hele bestel-/orderproces verloopt vlekkeloos en keurig zoals verwacht. Nu is het aan DHL om de goede ervaring niet te verkløten … :wink: oh enne, alles bij elkaar goedkoper; dat is ook wel leuk.

Overigens, mijn TSAR komt er toevallig ook vandaan.

Da’s heel ver bij mij vandaan … :joy:

1 like

Staib! :+1:

Ik vind de originele Squale mesh ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb 2 truien verziekt met die scherpe mesh tussenschakels.

Ik heb hele goede ervaringen met Staib milanaise/meshbanden. Wel even goed kijken waar je hem koopt want soms liggen de online prijzen ver uit elkaar voor hetzelfde model. De milanaise die Archimede op hun website verkoopt is ook van Staib. Maar die hebben ze niet in een polished versie. Met een beetje zoeken vind je die wel in je maat online. Of misschien vind je de brushed versie wel gaaf.

2 likes

Dank je wel!
Ik had Eichmüller ook al in mijn leeslijstje gezet. Kennelijk zijn de Duitsers goed in het maken van dit soort banden. Polished of brushed heb ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht. Brushed met een polished sluiting, om de kast een beetje te matchen, is misschien ook wel leuk.

Auw.

1 like

Eichmuller is ook top btw! :+1:

1 like

Das toch Lennart Buiks die ook eigenaar is van Subdelta Watches? Misschien is hij ook wel actief op het HF.

2 likes

Ik voel een HFLE22 aankomen :grin::grin::grin:

2 likes

U gaat door voor de Nissan Leaf :muscle:

1 like

Ik ook, maar dan wel in een ander topic … :wink:

Overigens was er al een Squale als HFLE als ik me niet vergis. In een ver verleden. Weet even niet meer wanneer, hoe en/of wat en ik heb ook geen zin om het allemaal op te zoeken. Maar het was wel iets met oranje volgens mij.

Ik ga weer even verder mijn gedachten kronkelen iz. een bandje voor mijn aanstaande. Oh enne, zonder foto’s is het niet waar.

Ik heb hier serieus veel zin in! Skuwàlêh, yes … :heart_eyes:

8 likes

speciaal voor junior

1 like

Kijk, mijn geheugen is zo gek nog niet. Damn … wat gaat de tijd trouwens snel! :wink:
Dank je wel voor het opzoeken.

1 like

Eindelijk zover…

11 likes

Is hier inmiddels al meer over bekend?

Ik zit er sterk over the denken deze op te gaan halen bij AWCo! Kun je iets vertellen over je ervaringen ermee?

En heb je nog anderen overwogen voordat je deze hebt aangeschaft?

Ik vind 'm wel sympathiek!

Ik heb net - tegen al mijn principes in - een leren band voor mijn inkomende 1521 gekocht. “Hoezo tegen al je principes in?” nah, ûh leer op een duikhorloge … :thinking: nou ja, ik ga het gewoon eens een keer proberen!

@WatchR had er nog eentje liggen (onderstaand is zijn foto) en was zo vriendelijk deze voor een zacht prijsje aan mij te verkopen.

Het is een zwarte OEM band geworden. Mogelijk dat ik het lichte stiksel ga voorzien van wat zwarte schoensmeer ofzo. Ben er nog niet uit of ik deze ‘opvallende’ lichtgekleurde stiksels mooi ga vinden, dat zie ik pas als 'ie aan het horloge geknoopt zit. Een mesh band ga ik eerst eens in het echt bekijken, voordat ik die gok neem.

Wat mij betreft mag DHL nu wel aanbellen!
Pfff, dinsdag … da’s nog twee dagen. :wink:

Lekker!
Juiste keus gemaakt? Of mis je nu toch de Longines … :sunglasses:

2 likes

Ik vind de Hydronconquest nog steeds een top horloge maar af en toe moet je een moeilijke beslissing nemen. Heb altijd gezegd geen nieuwe meer erbij…1 erbij is 1 weg… Vooralsnog geen spijt en erg blij met de Squale.

2 likes

Erg blij mee. Een superlicht horloge met veel draagcomfort. Ook echt een eigen smoel. Loopt natuurlijk als een zonnetje, het is een quartz. Merk dat ik hem bijna elke dag om heb nu. Ik heb bij AWCo ook de 19mm tropic band besteld. Dat is een erg fijne band. De originele band is ook heel fijn en soepel, maar wat sportief met van die ‘gaten’ erin.
Horloge is helemaal blasted, geen gepolijste delen. Alleen op de wijzerplaat zit wat glimmends bij de indices. Geen bling bling horloge dus.

Jazeker, die limited re-edition van die Blancpain kast. Maar had geen 1750 piek over voor een nieuw horloge. Wist toen wel dat ik weer een coole vintage-stijl Squale duiker wilde.

2 likes

Bedankt en wat leuk om te zien dat je zo enthousiast bent!

Ik vind dat eigen smoel + tritium ook leuk en het lijkt me inderdaad een heel comfortabel horloge waar ik in de zomer niet bij hoef na te denken en alles mee kan doen. Ik dacht trouwens dat de bandaanzet 18mm was, en geen 19mm?
(Ohja, @JWZ wat is jouw polsbreedte?)
Ik ga binnenkort even bij AWCo langs.

Ik vind het achteraf jammer dat ik die Blancpain re-edition niet heb gekocht. Aan de andere kant zou ik daar wel weer wat voorzichtiger mee gaan doen denk ik.

1 like

Ik ben klaar voor de zomer :sunny:

15 likes