Squale only 🦈 (Deel 2)

Ben je misschien dichtbij een magneet geweest?

1 like

Kwam je nou makkelijker door de Italiaanse douane?

1 like

Wat is ie mooi​:grin::hugs:

Thanx @pasd

11 likes

Ook per week, dacht dat je per dag bedoelde. Ik zit ook wel op +3 min per week met de mijne.

Ik las dit trouwens als afgeregeld maar ik neem aan dat je bedoelt dat je hem op tijd gelijk hebt gezet.

Misschien eens proberen hem te demagnetiseren (heb ik met mijne ook gedaan, hielp bij mij niet)

1 like

Zeker, werkt ook als “get out of jail free card” :wink:

1 like

Maar 3 minuten per week= ongeveer 26 seconden per dag = inderdaad wel net boven de bandbreedte die, volgens mij, +/- 20 seconden is. Demagnetiseren is inderdaad een mogelijkheid. Weet niet of je zelf de mogelijkheid hebt. Maar anders kan een horlogemaker dit voor je doen. En, ik weet niet hoe oud je horloge is, anders een onderhoudsbeurt. Ook daarvoor moet je even naar de horlogemaker. Dus daar zou ik in eerste instantie eens m’n vraag neerleggen.

Nog geen ervaring met een horlogemaker? Check dit topic even. Succes!

2 likes

Bij een juwelier kan het alle kanten op, is mijn ervaring. Sommigen zijn vooral geïnteresseerd in geld verdienen, maar hebben eigenlijk (intrinsiek) weinig met horloges. Sommigen hebben ook een technisch iemand in dienst, waar je wat aan hebt. Ik ga altijd liefst rechtstreeks naar de horlogemaker, die er sowieso veel verstand van heeft. Misschien is het gewoon een kwestie van beetje afstellen. Heeft ie ooit meer accuraat gelopen, dat je weet?

3 likes

Staat ook :ok_hand:

2 likes

Proberen kan altijd maar ik vraag mij af of het bij duikhorloges gaat werken aangezien deze vrij robuust gebouwd zijn en misschien hierdoor niet zo snel vatbaar zijn voor magnetisme? Ik weet het niet zeker hoor! :grin:

3 likes

Je kan het magnetisme checken met een kompas. Zet het kompas op een rechte tafel en laat daarna als het stil ligt het horloge erboven zweven (dichtbij). Als het kompas op hol slaat of aanzienlijk beweegt, is je horloge een beetje of heel erg gemagnetiseerd.

4 likes

Genieten bij de piscina met de Militaire :it: :heart:

13 likes

Lekker man! Geniet ervan :grin:

2 likes

Heerlijk genieten :sunglasses:

2 likes

Buon divertimento! :ocean: :motor_scooter: :sunglasses: :wine_glass: :pizza:

1 like

Dan is hij of niet, of slechts een klein beetje gemagnetiseerd. Kan geen kwaad om hem te demagnetiseren met zo’n blauw apparaatje van tien euro uit China.

2 likes

Iets met oranje :stuck_out_tongue_winking_eye:

Fijne avond :facepunch:

6 likes

@Robert.V heeft deze 1521 ongeveer 2 maanden geleden van mij overgenomen. Bij mijn weten liep hij tussen de +5 en +9 seconden per 24 uur. Afhankelijk van hoe je hem weglegd of continu doordraagt of afwisselt. Qua draagtijd heeft deze erg weinig op de klok dus voor een horloge uit nov 2019 zou hij nog prima moeten lopen imho.

Het is nog wel binnen de specs. +/-30 sec is de maximale dagafwijking voor een Eta 2824-2 Standard. Voor de Elaboré +/-20 sec p.d.

Wat er in zit qua uurwerk staat wellicht in het Squale boekje wat erbij zit.

@Robert.V

Als er binnen een redelijke termijn wat geks uitkomt bij de horlogemaker, geef dan maar een seintje per pb. Dan draag ik wel wat bij in de kosten.

En demagnetiseren zou ik uit laten voeren door een kundige horlogemaker, het kan zijn dat je met zo’n Chinees demagnetiseer apparaatje het verhaal juist erger maakt door bijvoorbeeld de hele kast juist te magnetiseren.

Groet,

Noel

6 likes

Over het algemeen gaat het goed met zo’n goedkoop apparaatje hoor, zelfs bij (normale) duikers. Je moet gewoon meerdere keren ‘eroverheen gaan’. Staan tutorials van op Youtube, ook door kenners. Bespaart nodeloze extra kosten bij een maker.

3 likes

Hoi Robert,

O.k. da’s goed nieuws. :+1:

Bij een automaat kan dat idd gebeuren. Ligt wel aan het uurwerk. Dat kan onderling ook verschillen.

Je kan een app downloaden, als je het horloge op de seconde nauwkeurig gelijk zet bij het verspringen van de minuut, dan kan je die app eens gebruiken na 24 uur ofzo.

De blauwe lijn die omhoog loopt tijdens het meten sleep je naar het centerpoint. Onderin de afbeelding zichtbaar met die 2 zwarte pijltjes die naar elkaar toewijzen. Doe het in een doodstille omgeving zonder tikkende wandklok in de buurt.

Op YouTube kan je wel uitvogelen hoe je de app moet gebruiken.

:+1:

2 likes

Buongiorno :+1:

12 likes