Squale only 🦈 (Deel 2)

Nou, niet veel dus…

Echt onzin, nog niet zo heel lang geleden was 28 tot 36 mm een normale maat voor heren. Daarna begon de oversized idioterie

Oh oh oh deze vind ik wel echt heeeel erg mooi hoor. Heel tof dit model. Squale is lekker bezig. Wel een beetje jammer dat de prijs zo hoog ligt.

4 likes

Ja hoor, ik zie het al. Dit is een ‘wrist hugger’.

Damn, dit is toch wel mooi, hoor!

8 likes

Hoelang geleden :stuck_out_tongue_winking_eye:, ik vind 38mm duikers ook te klein voor mij maar dat moet iedereen zelf weten maar 28mm normaal vinden voor een herenmaat is nieuw voor mij :joy::joy:

Zit nog even naar die foto’s te kijken op de site. Weet niet wie er verantwoordelijk is voor de foto’s maar die mag best een tikkie op z’n vingers hebben denk ik

12 likes

Ziet er vet uit :slight_smile::+1:

1 like

Jaren 40, 50 van de vorige eeuw. Geschiedenis is relatief natuurlijk en 28mm wel de ondergrens maar tot dik in de jaren 60 was 32 tot 36mm een hele normale maat.

Persoonlijk vind ik een kleinere maat (vaak) eleganter, je ziet ook meer van de band en de curve om de pols. In plaats van dat ie recht naar beneden “stort” aan de rand van de pols.

Poah die blauwe is wel echt erg lekker. Gewoon simpele no-date, mooi clean zegmaar. De BOR bracelet is wel even wennen, ben ik niet gewend van Squale maar het ziet er goed uit.

Hoe meer ik er naar kijk, vind ik het wel mooie releases hoor! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ik vind het persoonlijk vaak echt tof, vooral op retro-inspired horloges. Ook bij bijvoorbeeld Doxa of Baltic.

2 likes

Dat vind ik toch wel erg lang geleden hoor… Het polshorloge deed zijn intrede rond de eerste wereldoorlog.

Als je t hebt over de jaren 40, 50 dan is dat in de horlogegeschiedenis dus echt al wel lang terug. Nu zie je volgens mij echt nog weinig mannen met zulke kleine horloges (en dat zal toch een reden hebben- een veranderende smaak)

Overigens - de originele pilot watches in wo2 waren maar liefst om en nabij 55 mm(!)
En die zijn volgens mij vanaf wo2 altijd wel populair geweest en gebleven… 55 mm is overigens voor mij persoonlijk ook echt te groot

1 like

De blauwe is een mooi alternatief voor een bb58. Deze rocken en doorsparen voor de bb58 :sunglasses:

Edit: met 18mm lugbreedte lekker bandenswappen

2 likes

Ja, met sexy blauwe Band! Met BoR is overigens ook appetijtelijk.

2 likes

Oef, lees ik 38mm? Dat vind ik persoonlijk net te klein. Ik hou wel van iets groter.

39 kan nog net. Ik hoor het me zeggen :joy:

Oh, da’s inderdaad heel slordig! :open_mouth:

1 like

Heeft Squale 18mm tropics???

Edit: niet dus!

Ja 60 jaar geleden , maar als we zo beginnen ik heb nog wat zak horloges liggen van nog iets ouder en toen was 47 tot 50mm ook heel normaal :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

Ik heb mijn best gedaan maar na 2 maanden met een 36mm explorer was ik het zat … ik kon er niet aan wennen (18,5cm plos).
Ik zie ook foto’s voorbij komen bij andere op hun pols dat ze pols vullend zijn dus ieder z’n ding :+1:

2 likes

Zoals gezegd, het is relatief. De mode voor kleinere horlogematen liep nog wel langer door dan dat, al werd de diameter wel alsmaar groter. Tot het punt van het belachelijke naar mijn mening.

Echte mannen durven juist weer kleinere maten te dragen, dat is juist nu weer een terugkeer naar de elegantie van welleer. Gaan we terug naar de echt hele kleine horloges? Nee, dat denk ik niet maar kijk nu naar Tissot PRX in 35mm en nu deze Squale.in 38mm. Dat zegt genoeg.

Perfecte combi in mijn optiek maar ieder zijn smaak. 38 tot 40 mm is misschien meer jouw ding. Maar de tijd van TW steel en andere polsschotels is echt voorbij (gelukkig).

3 likes

Scherp :+1:

1 like

Wow! Gewoon wow!:star_struck:

13 likes

Vind de blauwe er erg mooi uit zien.

Smaken verschillen, de overige vind ik minder…