@junior @MarijnK @pasd @Kleine_gup_in_grote_oceaan Ach, als het maar gezellig is!
Even een wissel…
Dat blijft wel een beauty hoor!
Leuke docu aan het kijken
Excuus voor mega slechte kwaliteit van de foto
De afgelopen tijd zit ik er over na te denken om mogelijk een nieuwe 1545 Grey aan te schaffen. Nu weten we allemaal dat de voorgaande modellen uit deze lijn van Squale nogal in “homage” territory vallen. Vinden jullie dat dat ontbreekt nu met de nieuwe 1545’s?
Ja, ten eerste is de 1545 weldegelijk een interessant hoofdstuk in de Squale history. Al in de jaren '60 maakt Squale dit model en o.a. Blancpain was afnemer.
Voor de onlangs verschenen nieuwe 1545 heeft Squale de kast opnieuw onder handen genomen en een compleet nieuwe wijzerplaat ontworpen, met een duidelijk verwijzing naar de Squale modellen van weleer. Ik zou hier geen moment over twijfelen. Lekker kopen, als je 'm gaaf vindt. Vooral de grijze vind ik zelf ook bijzonder lekker!
,
Als je 't ken lijen … gewoon doen!
Het is een mooie hernieuwde uitgave van een horloge met toch wel een stukje geschiedenis, zoals @TagEd al beschrijft. Enige wat mij persoonlijk zou tegenhouden is wellicht de maat. Ik vind de 42mm van de 1521 al ‘klein’ vallen. Ik heb zelf altijd > 40mm als ondergrens gehouden en ik merk ook dat ik alles eronder links laat liggen, ook als ik het wél even probeer. Maar goed, op de pols merk je het pas. De Astron die ik heb ingeruild op mijn 1521 was geloof ik 45mm maar die droeg door de kastvorm véél kleiner. Was niks mis mee.
Eens. Lekker eigenwijs smoel, niet zo’n mainstream kleur. Met de oranje details en de markers op 12/9/6 is het een geslaagd klokkie!
De 1545 is
en daarmee net wat groter dan de Super Squale. Ben ook wel benieuwd hoe die laatste valt. Maar volgens mij heeft Marijn -net als ik- geen enorme polsen dus ik denk dat de 1545 'm sowieso prima zal staan en de Super Squale trouwens ook wel.
Ik volgens mij ook niet (17,5cm omtrek). Het is een kwestie van smaak. Heb veel 40mm en kleiner gedragen, de laatste jaren vind ik bij een sporthorloge (duiker etc.) rond de 42mm de ideale maat. Maar goed, ik schreef ook …
Passen biedt uitsluitsel. En @MarijnK, sowieso gezellig om even op de koffie te gaan bij de Q-mannen.Maar dat weet Marijn ook wel.
En @junior, uiteraard lekker dragen wat je zelf mooi vindt. Dat kun je alleen zelf bepalen.
De 1521 valt echt klein, maar dat vindt ik juist weer zo’n voordeel . Denk dat de 1545 hetzelfde gaat vallen qua maat als de 1521 eeeehhh snappen jullie mij nog
Zal hem hier nog maar een keer neerplempen voor de liefhebbers:
Ik vind ze tof! Vond de eerdere 1545’s al leuk, hoewel het oorspronkelijk een case voor Blancpain was vond ik ze iets teveel op een Submariner lijken, wat ik niet zo relaxed vindt. Heb een korte tijd een Steinhart sub-hommage gehad en zat er niet helemaal onbezorgd mee in de stad op een terras. Nu ze er een nieuwe draai aan hebben gegeven en voor mijn gevoel echt lijken op een uniek horloge zou ik het ook echt wel zien zitten er een te bezitten.
Een goede morgen Squalelovers vanmorgen om 10 uur post.nl aan de deur .
Tadataaaadadaaa ,
Betere foto’s en review volgen nog

Lekkere start van de zondag!
Mooie aanwinst, van harte ermee en véél draagplezier.
Jeetje wat vet man en ook op de rubber strap!
Wat zijn je eerste indrukken?
Gefeliciteerd Dan, echt heel dik
Heel soepele grijze 20mm tropic.
Met vonBuren logo natuurlijk
Ceramische bezel met lume Pip verder wel gegraveerde inleg maar zonder lume .( Slecht foto)
Gepolijste zijkanten, heerlijk grote kroon zonder crowngards. Een mooie brush frontaal .
Jaaaaa lekker hoor

30 atm. Van een merk met een prima geschiedenis in een heerlijke maat van 40 mm. En een prachtige uitstraling en afwerking voor een prijs die ruim onder de 1K ligt .
Denk dat Squale en de heren van
Echt wel een topper in huis hebben.
Super tof! De grote kroon vind ik ook erg geslaagd