Squale only 🦈 (Deel 2)

De goedkope uurwerkjes (7s26 en sommige myotas)
lopen soms in begin -10 tot +10 sec en vaak 10 jaar later halen ze deze waardes nog steeds

Nee valt mee . Bij de meting van de Pelagos39 stond ook gewoon de tv aan . Je ziet dan wel extra spikkels , wat ruis zeg maar .

3 likes

werkt dat ook bij een qwartz

1 like

:arrow_down:

… en we gaan weer plaatjes kijken!
Iemand. :thinking:

1 like


Oude foto. Draag de mijne bijna niet

5 likes

Mijn 1521 is nog geen 9 maanden oud en loopt +30 sec/dag. Minus 3 is zo slecht nog niet :grin:

1 like

Zit je nog binnen de garantie.
Met +30s/dag zou ik toch even terug gaan. Is ruim buiten de norm! Moet gemiddeld +/- 7 zijn, met een enkele uitschieter naar 20s/dag aldus het overzichtje van Sellita zelf.

1 like

zeker niet slecht. Ik heb een B01 gehad en liep te pas en onpas zomaar 40 sec per dag achter

Ja weer een plaatje, en weer op een ander bandje :stuck_out_tongue_closed_eyes::joy::rofl:


Heerlijk in de zon .

8 likes

Squale was the big dive watch casemaker of the '60s and '70s and its 50 Atmos case, with its distinctive 4:00 crown position, was used by brands like Blancpain, Auricoste, DOXA, and (TAG) Heuer all the way into the 1980s. In the mid-70s, the German military approached Blancpain for a version of its Fifty Fathoms for use by its combat diver division. In turn, Blancpain turned to Squale for a case and the result was the now-famous “Bund” Fifty Fathoms.
(bron: Hodinkee)

De gelijkenis was mij ook al 'ns opgevallen. :grin:

8 likes

Wedstrijdvoorbereiding…:soccer:

Veel plezier, wie straks kijkt!
En de rest uiteraard ook een fijne vrijdagavond!:beers:

10 likes

zal die ap eens downloaden en spelen met horloges

Je kan met deze app het beste in een doodstille kamer meten.

Als ik in de keuken of woonkamer meet waar een quartzklok aan de wand aan het tikken is, dan krijg ik ‘beat errors’ in een stille kamer niet. :+1:

1 like

Als het goed is dan kan hij beter gaan lopen naarmate de tijd verstrijkt.

Die van jou is erg nieuw. Die van mij liep ook niet helemaal 100% de eerste weken. Nu wel.

2 likes

Klopt. De olie moet zich nog even ‘zetten’ enzo. Ik ben er ook niet rouwig om hoor, vind alleen voorlopen een tikje fijner. Als je de boel dan weer even wil synchen, dan is het simpelweg even de kroon uittrekken en paar seconden wachten. Makkelijker dan een een minuut verschuiven en wachten tot de secondenwijzer weer op nul staat … ik ben nogal lui. :wink:

2 likes

Tja ik vindt het altijd wel leuk om eens te kijken hoe het uurwerkje presteert.
Echter daarna maal ik er niet echt meer om.
Zolang als het binnen een paar dagen om een minuut meer of minder gaat dan :thinking:
Als een horloge is stilgevallen door niet dragen dan zet ik deze wel altijd op de seconde gelijk.:blush:

2 likes

U2! :soccer:

5 likes

Om eerlijk te zijn heb ik daar nieteens over nagedacht. Valt afwijking binnen eventuele garantie? :face_with_monocle:

Een afwijking van 30 seconden wel lijkt me.
Maar daar kan @MotoSkooly en/of @royke74 vast wel meer over vertellen.

1 like

Lijkt me wel mits je hem niet zelf op de badkamervloer hebt laten vallen o.i.d. :man_shrugging:t2: én het structureel buiten de specs is

Mijne loopt ook -2.5/-3.5 en ik vind dat ook irritant had zelfs liever +7 :see_no_evil:

2 likes