Squale only 🦈 (Deel 2)

Ik sluit helemaal niks uit, waarschijnlijk met een 1521 classic:joy:

1 like

Zo, even tijd voor een lekkere :beer:.
En ik hoor dat 't vanavond glad wordt. Dus doe voorzichtig, als je nog naar buiten moet.:snowflake:

#SqualeAddict

10 likes

Ik heb een tijd getwijfeld tussen de spb143 en de 1521. Uiteindelijk vond ik de Seiko toch wat saaiig qua looks en kon ik het niet hebben dat de stalen band zo slecht aansloot bij de kast.

Dat gezegd hebbende is de SPB14x echt een toolwatch pur sang en voelde hij heerlijk op de pols. Komt er voor mij nog wel een keertje.

6 likes

Het begint hier op een Seiko topic te lijken :stuck_out_tongue_winking_eye:.

4 likes

Ja, dat moeten we voorkomen! :grimacing:

Even dit plaatje dan.

(niet mijn horloge of foto; wie weet, in de toekomst :wink:)

13 likes

Ja die vind ik ook wel écht vet, én mooier dan een blasted :ok_hand:t2: ik zou ook wel een polished militaire willen, maar vind toch het ‘normale’ logo mooier (no-date is dan wel weer een plus, hoewel het ook vaak handig is)

2 likes

Zeker .

Hahaha het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal zit te lezen. Heb ook al eerder een 1521 geruild tegen een SPB 147 :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Nu dus kreeg ik een leuk ruil voorstel om de 1545 te ruilen tegen een SPB 143 :thinking::neutral_face: tja dat is zo een heerlijk horloge .
Maar moet toegeven, en dat weet ik nu al dat de 1521 prettiger draagt. @TagEd
Al had ik de SPB 147 niet op staal. Ach ik zie wel hoe het allemaal loopt :wink:

5 likes

I know. :grin: So, I guess…

See-you-soon GIFs - Get the best GIF on GIPHY

met die blue blasted 1521?! :wink:

4 likes

krijg n compleet zwarte de watch steward binnen.
Misschien beter aan de jouwe

1 like

image

4 likes

Buongiorno Squale fam.

10 likes

Buongiorno!
Lekker bakkie en horloge :+1:

1 like

Môgge … :coffee:

#SqualeSpam #Team1521 :shark:

10 likes

Heeft een 1521 met een ETA caliber een meerwaarde dan tegenover een exemplaar met een Selitta caliber?

1 like

Nee.

Een Sellita voelt wat soepeler aan als je de tijd verzet of opwind.

Verder kan ik niks bedenken behalve de extra jewel in de Sellita.

Presteren gewoon gelijk meestal.

1 like

Fijne wristshot

16 likes

Is dat zo?
Nooit geweten. Zo heb ik weer wat geleerd, thanks! :ok_hand:

Het extra juweel wist ik wel. Verder zijn ze vrijwel helemaal uitwisselbaar heb ik begrepen, tot op de onderdelen aan toe. Ook gangreserve etc. zijn gelijk. Ik heb ze zelf nooit naast elkaar gehad, althans niet dat ik weet. Squale zelf is er ook niet altijd duidelijk over en de AD’s ook niet. Zo staat er bijvoorbeeld bij onze vrienden van Q:

Movement : ETA 2824-2/SW 200, Elabore

Ook bij een aantal buitenlandse dealers laten ze het in 't midden. Bij Squale zelf vermelden ze nu SW200-1, in ieder geval bij de 1521’s. Behalve bij de COSC-versie dat zou een ETA zijn.

Ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee wat er in mijn huidige Classic zit, misschien weet @royke74 het wel. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zo uit, zowel de ETA2824 als de SW200 zijn betrouwbare ‘bewezen’ werkpaarden.

2 likes

Momenteel en voor de toekomst (denk ik) worden enkel nog exemplaren met Sellita geleverd. In uitzonderlijke gevallen zoals nu even het geval is bij de Sub39 GMT waar ze uit zijn geweken naar ETA uurwerken. Dus wie weet wat de toekomst ons brengt :laughing:

4 likes

:joy:

1 like

De toekomst is niets zeker toch :face_with_hand_over_mouth:? Maar momenteel komen ze allemaal met Sellita uurwerkjes :cowboy_hat_face:

1 like