Squale only šŸ¦ˆ (Deel 2)

Ja, welkom op HF! Lekker hoor deze! :+1:
Wil je verder nog wat kwijt, over het horloge of over jezelf?

2 likes

In mijn flipperperiode zoek ik altijd van alles en nog wat op om mijzelf er van te overtuigen dat ik ofwel dom bezig ben of geniaal. Flipperitus is een ziekte. Enne, daar mag je niet mee spotten. Dus, lief zijn! Nou ja, dit even ter inleiding.

Ik was dus even bezig om de 60 Atmos (Squalematic) met de 50 Atmos (1521) te vergelijken, om te zien in hoeverre zoā€™n frisse blauwe ā€˜Thalhassaā€™ iets voor mij zou kunnen zijn. Ik stuitte daarbij op een lijstje met afmetingen, die ik graag ook even met de SkĆ»wĆ leh famiglia deel. Er zal vast wel eens naar gevraagd worden ā€œHoe groot is deze?ā€. Hier is je antwoord. Indien er geen vraag naar is, jammer dan ā€¦ ik plaats het toch! :wink:

(Bron: Een topic op het WUS-forum, ben hem alweer kwijt. Sorry.)

Wat mij direct opvalt is dat de kast van de 60 Atmos helemaal niet hoger is, maar dat het glas voor wat extra hoogte zorgt. Als het niet op de mm klopt, donā€™t shoot the messenger. Ik heb het uiteraard allemaal niet nagemeten. :sunglasses:

ā€¦ ik ga weer verder met uitzieken!

:beers:

6 likes

Gefeliciteerd met de NA :wink:

1 like

Is het glas van de 60atmos domed ?

1 like

Yep!

(Bron: Plaatje via Google)

2 likes

Dat plus 10atm sterker dus ook dikker kunnen die paar extra mm verklaren .

1 like

Oehhhh de Pvd versie. Heeeeel gaaf. :sunglasses:

Enjoy

1 like

O.k., dit is natuurlijk echt 'n nerddiscussie. :wink: Maar in mijn herinnering is de kast van 'n Matic toch echt net effe dikker dan die van de 1521. En ik heb 't dan niet over het bolle saffier, die 'm sowieso nog wat hoger maakt. Deze foto lijkt dit te bevestigenā€¦ :thinking:


Links een 1521. Rechts een Matic.

Misschien kan @MotoSkooly of @royke74 hier iets over zeggen?

2 likes

De foto die je laat zien lijkt je stelling te bevestigen maar ik zie het pas als beide vanaf eenzelfde hoek, op dezelfde hoogte met dezelfde band zijn gefotografeerd. Op de rechterfoto zie je ook niet dat het glaasje domed is, beetje dichterbij zou dus ook wel lekker zijn. Of een schuifmaatje.

Kortom kom even met appels en appels ā€¦ :wink:

Dat zijn we toch ook?
Watchnerds ā€¦ :sunglasses:

PS, jammer van die NATO onderlangs. Die zit ervoor c.q. verstoort het beeld. Zou best wel eens dezelfde hoogte kunnen zijn, het onderdeksel doet immers ook mee bij de maatvoering.

3 likes

Speak for yourself :sweat_smile:

1 like

Haha, en dat van iemand met Urkel als avatar ā€¦ :joy:

1 like

Hier nog even wat dichterbij @TagEd, zeg het maar ā€¦

De 1521 heeft zeker een ā€˜slankere basisā€™, dat is duidelijk. Maar kennelijk wel een wat ronder ā€˜hogerā€™ deksel waardoor het totaal (excl. glas) er toch net zo hoog uitziet.

PS Bovenste lijntje is toegevoegd, is het het domed glaasje. Net zichtbaar als je inzoomt.

1 like

Ja, ik denk toch echt dat de case van de Matic op zich dikker is. Maar het zou kunnen dat een ander deksel dit weer enigszins compenseert. Ik heb ze niet allebei hier. Dus ik kan helaas geen uitsluitsel gevenā€¦ Weet wel dat @Thijs82 ze allebei had. Misschien dat hij nog iets kan ophelderen?

1 like

Dat betwist ik ook helemaal niet, ik noem dat alleen een ā€˜slankere basisā€™. Bij ā€œHoogteā€ heb ik het ook niet over de kast, maar over het totaal van onderkant deksel tot de bovenkant (in- en exclusief het domed glas).

Je mag best @MotoSkooly, @royke74 en @Thijs82 erbij halen, maar ik denk dat we het gewoon eens zijn hoor. :sunglasses: :beers:

2 likes

Ja, denk ook dat we het eens zijn.:grinning_face_with_smiling_eyes: Maar sowieso gezellig als Roel, Roy of Thijs even een :beer: met ons meedrinkt, hier in de Squale lounge.:wink:

1 like

Zeker!
En Ć»h, er is genoeg ā€¦

beer-garden-beer

3 likes

Poahh die blijft mooi zoā€™n PVD 50 Atmos. Opnieuw gefeliciteerd :hugs::+1:

2 likes

Leuk om te zien dat de modellen met gravure ook juist worden gewaardeerd. Ik heb zelf de voorkeur voor zonder en heb er zelfs weleens eentje in het blauw laten schieten vanwege de gravure :grin:

4 likes

TouchƩ :grimacing:

Mogguh Squalistaā€™s :hugs:

12 likes