Squale only 🦈 (Deel 2)

De kast vd Matic is idd echt een maatje meer. Lug to lug is 51mm Tov 48mm bij de 1521.
De dikte is met name door het bolle saffier vd Matic 16mm Ipv 12,5mm vd 1521.
De 22mm lugs maken het geheel nog wat groter lijken dus eigenlijk in alle opzichten heeft de Matic een grotere footprint :muscle:

6 likes

Oké, daar waren we het al over eens. :wink:
Rest van de maten ook, die staan hierboven in een tabelletje.

Maar nu even de totale hoogte, dus leg ze beide op het onderdeksel (niet op de lugs) neer en meet dan tot de bovenkant. Dan zijn beiden ongeveer 13mm als je ‘de dome’ niet meetelt hoog, of klopt dit plaatje niet (waar je overigens ook duidelijk ziet dat de 1521-kast een stuk ‘slanker’ is) …

1 like

Helaas ben ik geen native speaker Nederlands dus moet ik Google translate gebruiken. Ik ben al meer dan 20 jaar een fervent horlogeverzamelaar. Een van de merken waar ik keer op keer op terugkom, is Squale. Het is de geschiedenis van het merk en de kwaliteit van de duikhorloges waar ik van geniet. Ik heb een paar Squale-modellen die ik hier in de toekomst zal plaatsen.

7 likes

Welcome, we love to see your Squale pics :+1:

1 like

The Squale Matic.

13 likes

This is on the Squale metal mesh strap. Originally I wanted the Matic on the mesh strap. Managed to negotiate the leather strap for free while waiting for the online company to order the mesh. Now seeing both of them on the watch I actually like the leather strap more. The mesh is a little bit stiff. Especially as they have metal “blocks” near the clasp which are used for adjusting the size of the strap. That means that the strap doesn’t bend around the wrist as a fully mesh strap would.

9 likes

Shit te laat, sorry jongens! Maar het bolle saffier maakt de matic een stuk hoger terwijl het om de pols niet per se zo voelt.

3 likes

Ik vermoed dat @TagEd zo nog wel een fust aanslaat, het is immers vrijdag!
#SqualeVrijmibo :shark: :beers:

3 likes

Top! Door jullie is nu wel mijn squale honger aangewakkerd :roll_eyes:

6 likes

Squale 30 ATMOS Tono-Argento

19 likes

Fijn weekend Skûwàlistah famiglia!
:beers:

#Team1521 :shark:

@The.Watch.Foundry, wow … great collection. Which Squale do you wear the most? My favorite would be your blue Squalematic. Fresh!

Zo herkenbaar! :sunglasses:
Succes met je zoektocht.

8 likes

Duikersklok op 1 over 12 :grin: Correctie; op een halve minuut over 12. Klikt toch echt 120x per 360 graden draai.

10 likes

FTFY

Ik ben geen taalnazi en zelf ook wel van de ‘klokkies’ maar in combinatie met een duiker kan ‘klok’ verwarrend zijn. Ik weet niet of Squale deze ook (ge)maakt (heeft) … :wink:

(Bron: WikiDinges)

1 like

The Squale Matic is one of my favourites (it is also only a few months old). However my other favourite is the blue stingray. Will post a photo shortly.

3 likes

The Blue Stingray. The amazing strap pares well with the blue sunburst dial.

15 likes

Awesome combo :+1:t2:

You got some really nice Squales there, man! Welcome aboard! :ocean: :shark: :+1:

3 likes

Yes, #SqualeVrijdagmiddagborrel begint voor mij pas net, @junior en @Thijs82. Trek net pas m’n eerste open. :grin:
Moest zelfs eerst nog even nieuw bier inslaan, zelfs. Maar we hebben voor de rest van het weekend weer genoeg! :wink:

Anyway, een heel fijn weekend voor iedereen en proost, he! :beers:

Overigens gebeurt er toch wat aan het bandenfront. Ik ontving van de vrienden van PostNL een betaalverzoek inklaringskosten: 23,32. Nou ja, meteen maar even betaald. Dus we gaan het zien. Gaat om 3 van deze dingen, dus.

Haha,
YARN | | | Video gifs by quotes | 8cbddf02 | 紗

5 likes

Zoals je weet zit ik al een paar dagen met mijn neus tegen de etalageruit van Q om een Griekse zeegodin te bewonderen. Die blijkt overigens op dit moment niet haalbaar, ik kom nog zo’n 200 euro tekort (… Rolex schrijfmapje kopen? :sunglasses: ). Niet belangrijk verder, maar bij mijn dagelijkse rondje langs de velden kwam ik vandaag ook de COSC tegen.

Ben je (nog) op zoek naar de 1521 COSC, die staat nu te koop bij de Q-watches.
Sla je slag. Ze zijn bijna nergens (meer) te vinden.

Dit lijkt de aankooptip van de dag … :partying_face: :beers:

:joy:

4 likes

Met deze ben je inderdaad wel een baasje in Squaleland! Zijn echt heel bijzonder en zeldzaam. :open_mouth:

Helaas is bij mij het horlogepotje ook nog (bij lange na) niet goed genoeg gevuld om 'm te kunnen wegkapen. Hoop dat iemand hier op HF 'm wegsnatcht!

7 likes