Squale Subino

Hoi allemaal,

Vandaag kwam ik deze Squale tegen in mijn Facebook feed. Eigenlijk is dit precies wat ik zoek, een klein formaat duiker die mooi op mijn kinderpols staat. De verleidingen van HF probeer ik op alle mogelijke manieren te onderdrukken, en nu krijg ik op FB ook allemaal advertenties. Nu zie ik op de site van Awco dat het een limited editie is en vraag ik me af of dit niet puur een verkoop truc is die ze vaker doen. Ben namelijk dit jaar al een beetje door m’n horlogebudget heen en wil niks weg doen. Ook al wordt hij pas in januari geleverd :wink:

Liefst zou ik dus naar dit horloge toeleven, indien dit mogelijk is. Denken jullie dat dit model met deze case grootte later in het komend jaar ook nog leverbaar is? Ook info over het uurwerk/afwerking is welkom.

Gr Simsa

7 likes

AWCO doet dat soms. Eigenlijk alle Squale AD’s. Gnomon ook.

2 likes

Kijk dat is een leukere prijs. Hoe is de afwerking van de kast, want misschien ligt het aan de foto, maar ik zie wat imperfectie.

1 like

Dan had je vast deze ook al gezien? Vindt deze persoonlijker wat meer smoel hebben.

4 likes

Die is ook heel mooi, alleen die Subino klopt voor mij helemaal qua kleur, vintage aspecten, eenvoudigheid vd dial en die secondewijzer. Moet er maar één nachtje over slapen of hopen dat hij hier ooit op 't blauwe gedeelte komt.

2 likes

Ik kan me herinneren dat er meer van die Fifty Fathoms modellen in omloop zijn, niet alleen van Squale.

Met als een van de mooiste, de Helson Skindiver.

Waanzinnig mooi afgewerkt. Die bezeltandjes kun je je bijna mee scheren, zo scherp.

Overigens wil je uiteraard de no-date versie.

8 likes

Vond deze Precista ook wel wat hebben, moet ie wel op een zwarte band gezet worden… die riceband krijg ik alleen maar trek van.

maar even voor mijn beeld, hebben ze er nu 2 versies van gemaakt dan?
Ik kom net deze ook nog tegen, en die ziet er toch wel anders uit.

Ding was volgens mij redelijk snel uitverkocht. Verwacht ook eerlijk gezegd dat er geen tweede batch aan komt. Ik zou als ik jou was voor de sub39 met blauwe plaat gaan.

Wat mij betreft is ie super leuk! Een vintage BP norad is rustig 25-30k en dit is gewoon een modern horloge in een oude jas.

Ik vind t smaakvol en tof.

Dus een verkoop denk ik beetje negatief. Het is een winkel dus die verkoopt graag dingen. Maar zo maken ze ook mensen enthousiast voor vintage en daar ben ik eigenlijk altijd voor:)

1 like

Zo die is ook mooi zeg. Helaas ga ik die dan weer niet passen met de 41mm. Inderdaad heb ik de echte Blancpain ook eens gegoogled kan ik me herinneren.

De Squale is dus eigenlijk een dure hommage als ik het goed begrijp.

2 likes

Die diameter is nog wel te overzien. Maar de lange spitse lugs prikken gaten in je kasjmier truitjes.

2 likes

Geen idee van dit model, maar bij Squale zit dat wel goed hoor.

Ik zag deze ook op Instagram voorbij komen en wilde ‘m hebben. Iets te lang over nagedacht en nu is ‘ie uitverkocht. Wel prijzig ding (vandaar dat ik er even over moest denken), maar héél cool.

De 2 alternatieven zijn ook heel mooi. Maar een stuk groter (41mm), met datum (hoeft niet van mij) en natuurlijk niet dat coole verhaal erbij over de limited originele jaren ‘50 case. Er komt nog een derde variant zegt AWCo, maar men heeft nog niets laten zien daarover. Er zijn nog 60 cases over…

Toch is dit hieronder ook een gaaf ding, benieuwd hoe ‘ie in het echt is. Iemand die ‘m heeft?

3 likes

Ik vind deze LE dus erg gaaf :drooling_face:

5 likes

De naäperij is niet limited bij dit Squale model :grin::wink:

Die blauwe staat voor 2021 op mijn lijstje, ziet er goed uit. Tgv heeft er een mooi filmpje over gemaakt

Ja die is erg tof, is ook niet zo’n Blancpain-hommage. Heeft een eigen smoel. Remake van een oude duiker.

Hebb0n

4 likes

Ik vermoed omdat dit n limited edition is, ze niet dit specifieke model opnieuw uitbrengen. Heel misschien iets wat er op lijkt.
Dus als dit precies is wat je wilt, dan zou ik em niet laten schieten. De enige manier om erna nog aan te komen, wordt wachten of iemand em vd hand wilt doen.

kan je het na-aperij noemen als Squale de kasten voor Blancpain maakten :sweat_smile: