sr927sw & ag7

Hallo,

Ik heb een quartz horloge (JWC) en de batterij, een sr927sw van Maxwell , was leeg en die heb ik vervangen door een goedkope AG7 van chinese makelij. De AG7 is nieuw en ik meet 1.55 V maar het horloge weigert te lopen. De seconde wijzer maakt beweginkjes maar komt niet echt van zijn plaats. Zou dat kunnen komen doordat de AG7 niet voldoende mwatt’s heeft?

mvg,

Ivan

Je kan beter niet besparen op een batterij, Maxell is een prima merk en kost misschien een paar euro.
Probeer een batterij van een goed merk mocht dat nog niet helpen dan is het uurwerk defect.

Zolang de secondewijzer stottert, is er juist hoop! Als er niets gebeurt, heb je echt een probleem.

Waarschijnlijk heb je een vintage quartz en die willen op enig moment ook een service omdat de olie is ingedroogd…het is een misverstand dat quartz horloges geen onderhoud nodig zouden hebben! :sunglasses:

Ik ben het overigens wel eens met Floris, dat je beter niet (peanuts) kunt besparen op een batterij!

100% Mee eens!!!

Hallo,

ben even een nieuwe batterij gaan kopen; een Sony en nu loopt het horloge weer. Het LCD schermpje is wel niet goed leesbaar. Maar dat is een ander probleem denk ik.

mvg,

Ivan

Goed nieuws.

Hallo,

Het horloge is weer gaan “stotteren”. Ik denk dat eayden gelijk heeft: het horloge heeft een service/schoonmaak beurt nodig. Aan welke bedragen moet je denken voor een beurt (voor een quartz)?
Ik moet kijken of het de moeite waard is. Zie hier een paar fotos van het horloge:

mvg,

Ivan