Hi allemaal,
Ik heb een Seiko Presage SSA305J1, met het 4R57A uurwerk. Met gangreserve wijzer en een datum indicator op 6 uur.
Nu is de wijzerplaat na 4 jaar losgekomen, en deze heeft het asje van de datum wijzer afgebroken.
Toen heb ik hem bij een horlogezaak laten repareren, alleen het uurwerk was moeilijk te krijgen via Seiko en de kosten waren vrij hoog.
De wijzerplaat zit nu weer teruggelijmd en de datum wijzer zit op de wijzerplaat gelijmd, zodat het dus enigszins OEM lijkt.
Dit is natuurlijk geen oplossing die je moet willen dus vandaar ben ik eens gaan lezen en als ik het voed begrijp is het NE57 uurwerk van SII hetzelfde. Deze kan ik bestellen bij Startime supply.
Kan iemand mij hier wat meer informatie over geven? En weten jullie eventueel iemand die deze voor me zou kunnen vervangen?
Met vriendelijke groet, Daan.
Wijzer vastgeplakt op wijzerplaat en wijzerplaat geplakt op uurwerk lijkt mij dat je de hele binnenkant weg kan gooien en een nieuwe wijzerplaat, set wijzers en uurwerk nodig hebt om het weer goed te krijgen.
Hij had het erover dat het oplosbaar is in alcohol.
Waarschijnlijk de verf op de wijzerplaat ook, zou terug gaat en de juwelier het laten oplossen.
Jeetje…, klinkt als iets wat ikzelf zou kunnen doen. Maar ik ben dan ook van nature een echte frotjanus (zoals we dat hier in Brabant zeggen)!!
Niet iets wat ik van een professional zoals een horlogezaak of juwelier verwacht om eerlijk te zijn.
Lijkt mij wishful thinking dat eea weer netjes los komt door de lijm op te lossen oid…
Wel jammer, de SSA305J1 is een mooi horloge.
Succes ermee en ik hoop voor je dat het weer mooi te maken is.
Het deel waar de wijzer zit vastgeplakt is het zilvere kale deel. (Ik ga ervan uit dat hier geen lak op zit) de hoeveelheid lijm is zo weinig dat ik het niet kan zien.
Je kan het horloge ook naar Seiko laten opsturen en kunnen zij het uurwerk vervangen door de juiste 4r57.
Dat is ook lak, gaat de gelijmde wijzer niet eraf krijgen zonder de lak te beschadigen.
Dit is gewoon prutswerk, wijzerplaatpootjes laten laseren en een nieuw uurwerk was wat duurder geweest maar dan had je weer kunnen geniet van je horloge.
Is geen nieuwe wijzerplaat meer voor leverbaar dus Seiko zal deze niet aannemen voor reparatie.