Staal of leer

Ik had de euvele moed om een lederen band aan mijn Tudor te proberen (staat onder vintage). Vond het zelf ook al wat dubieus maar je probeert eens wat. Diezelfde band heb ik toen aan mijn “ouwe trouwe” Roamer gedaan, die normaal aan een stalen band zit. Stijlbreuk (vanwege de witte stiksels) werd genoemd. Is ergens wel zo maar ik vind het ook wel wat hebben. Hier maar eens onder de rubriek algemeen, meer lezers dus meer meningen.
Staal:

Of leer:

Een typisch “tijdverdrijf” topic zo in de donkere dagen voor Kerst. :smiley:

Staal vind ik echt mooier hoor .
Daarnaast lijkt het of deze band net te breed was en passend is geslagen.
Misschien gezichtsbedrog, en over stijlbreuk hadden we het al gehad.
Glad zwart wellicht iets?

Ik vind deze band er juist prima bij passen, ik vind het persoonlijk mooier dan de stalen band. Het witte stiksel vind ik juist wel wat hebben.

Ik ken Roamer niet zo goed, dus ik weet niet of hier ook dezelfde connectie is als bij Rolex en stalen banden (m.a.w. dat Roamer op staal hoort volgens de kenners)

Ik zie niet zo in wat er mis mee is… al is het lastig adhv je foto’s een totaalplaatje te zien van de kast met band. Ik vind dat de witte stiksels icm de witte plaat er wel voor zorgt dat het een geheel blijft.

Ik vind het wel kunnen, maar persoonlijk denk ik dat een zwarte band met wit stiksel iets mooier is…

ik ben nu eenmaal een staalliefhebber, dus ik zeg staal, maar de lederen band staat er toch ook niet slecht op;) dus kan allebij prima.

Hier mag voor mij zeker een mooie lederen band aan! Zeer knappe combinatie! (tu)

Welke band is deze?

Kan toch allebei mooi (tu)

Leer (tu)

Leer natuurlijk.
Een levend produkt.
Staal is een dood materiaal.
Het horloge tikt dus leeft het, ergo lederen band.
Maar ik ben ook niet zo een stalen banden liefhebber natuurlijk.
Zoek nog steeds een mooie lederen band voor mijn limited wat moeilijker is dan deze mooie jongen.
Dus wat mij betreft leer.

groetjes Lenno

Ik vind de Roamer op leer net wat luxer overkomen,toch ook casual met deze kleur leer,dus best geslaagd!
Goed te combineren bij een pak,maar ook ondeer een casual hemd/shirt

Leer vind ik in dit geval heel mooi staan!

Leer!!!

Ik ben een staalliefhebber, maar misschien komt het door de foto’s maar bij deze vind ik em niet zo passen.

Ben 't wel met Grootmokkum eens dat de leren band bij de aanzet wat ingedrukt is.

Ik vind staal in dit geval mooier. Leer kan wel mooi zijn denk ik, maar ik vind deze band niet zo goed passen.

allebei!