Staal/staal Goud/goud Staal/Leer Goud/Leer wat heeft Stijl?

Ik wil dit forum voor democratie iets voorleggen. Al een tijdje ben ik op zoek naar een dresser, zonder dresser te zijn. Sportief maar net iets meer gerafineerd, chique zonder saai en kitsch zonder Roy Donders… het valt toch niet mee.

Wat voorbeelden kijk niet naar het merk/model maar naar het idee erachter:

• Staal met leren band
  • Goud met leren band
  • Staal met stalen band
  • Goud met gouden band
  • Overig

0 stemmers

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en omschrijving wanneer iets wel of niet kan?

Groet,

GJ

Gouden sub is wel de ideale dresser ja.
Kies dan een beetje modellen die optioneel zijn ipv snel wat te kopieren.

Bijv daydate ipv sub etc.

2 likes

Geen enkele kwalificeert als dresser

Zelfs hier kwalificeren ze niet. Zijn gewoon sporthorloges

4 likes

Klopt, maar iets tussen een full sports en een full dresser dat iets meer klassiek afkleed… is mooi toch?

Zeker; maar de opties die jij liet zien zijn meer uitersten. Jij zoekt er dus wat tussenin…

2 likes

Als je je budget even noemt dat je voor ogen hebt, kunnen wij roepen welke Rolex daarbij past.

Nee, dat was een grapje. Koop deze.

6 likes

Ja zoiets, laat ik zeggen iets met stijl en elegantie zonder volledig sports of dresser te zijn. Ik denk dat het ook nog erg afhangt van de gelegenheid en kleding die erbij moet passen.

Maar gelukkig kan ik uit meer kiezen, huidige collectie is nogal veel sports of vintage. Een JLC Master Geographic die stijl en elegantie heb ik een paar jaar geleden geflipperd.

1 like

Prachtig! Dan voor mij deze:

3 likes

Oké. Die mag ook. :ok_hand:

1 like

Naar mijn mening: JA - NEE - NEE - NEE.

1 like

Ik zou hierbij de maat heel erg meewegen, buiten de kleuren. Zo kan een kleine (a36mm) gouden horloge, met gouden of twotone band klasse uitstralen en toch onder een t shirt, maar vind ik vaak een grotere wat te sportief/opzichtig. Ook op een leren band.

Staal vind ik over het algemeen dan weer sportiever, wat je meer chique kan maken met leer.

1 like

Het is deze geworden, dank voor jullie adviezen.

6 likes

Lekker man! Goede keuze!

1 like

Stijl heeft geen reet met combinaties kastmateriaal en band te maken. Althans, niet inherent.

Stijl is een zekere je ne sais quoi.

Alles kan, tegenwoordig. :grin: De vraag is of ik je toe - of uitlach.

2 likes

Stijl is iets wat bij jou past. Een verlengde van je. Iets herkenbaars.

Fuck, dat was bijna filosofisch.

3 likes

Hahaha, vijf dagen! Deze man maakt beslissingen zeg! Ik kan binnen vijf dagen niet eens beslissen welke band ik bij een horloge koop! :joy:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Het is absoluut een gaaf ding en beantwoordt wat mij betreft goed aan het verhaal in je openingsbericht. :+1:

2 likes

Hulde.

Te weinig mensen bewonen hun karakter zo dat het hun stijl wordt.

1 like

Daar lachen we je altijd mee toe. Gefeliciteerd. :grin:

1 like