Op dit momentVetgedrukte tekst is staal/staal wel de meest gevraagde combinatie. Ooit in de jaren 50 t/m 80 van de vorige eeuw was dat met name goud/goud en zo door de jaren heen goud/staal. Ik houd van de laatst genoemde combinatie alleen wel onder de voorwaarde dat het goud niet mag overheersen. Vaak vind ik de oplossing door de metalen banden, die vaak dan de gouden centre links hebben, te vervangen door rubber of leer (nato is me nog niet gelukt). De bracelets worden netjes in de dozen opgeborgen.
Bijgaand een foto van een RootBeer op een Croco en een Speedmaster ‘57 op grof leer/canvas (van Diaboliq). Hierdoor wordt het minder goud, neutraliseerd het totaal en wordt wat minder opzichtig.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over de Staal/Goud combinatie in de horlogerie en wat jullie mening is om bij deze combi wat creativitiet in de banden wat te spelen, waardoor goud toch wel een wat andere look krijgt in het geheel.
Rootbeer op leer?
Ik vind de combi van de Rolex en die crocoband niet heel erg geslaagd. Maar da’s persoonlijk, natuurlijk.
Ik ben nooit fan geweest van geheel goud. In de jaren '80/'90 vond ik staal/goud nog wel aardig. Maar op een gegeven moment was ik er wel klaar mee. Nu, sinds een jaartje of wat, vind ik het soms wel weer mooi.
Staal/Staal of Goud/goud vind ik beiden top… de combinatie is echter niet mijn ding.
(tenzij staal + witgoud zoals op een datejust)
Aiii
Staal/goud is fout
Inderdaad met een leren band is de hoeveelheid goud wat minder in het oog springend. Dus op die manier is het bling-effect goed te temperen. Voor mij speelt wel mee welke kleur de wijzerplaat heeft omdat, voor mij, een witte wijzerplaat het overige goud erg “omhoog” haalt.
Vond ik ook altijd, maar ben toch voor de bijl gegaan. Dus ik zeg (nu): S&G, helemaal goed!