Staat het polshorloge op het punt van uitsterven?

Laatste jaren zijn horloges steeds meer in de picture bij jongelui die eerst vonden dat je op je smartphone prima de tijd af kan lezen.

Het zijn wel vaak de Diesels en Guess horloges die de boventoon voeren bij jongelui, maar toch, het is een begin…

Ikzelf heb geen smartphone want altijd bereikbaar zijn is geen luxe in mijn ogen, Een mooi horloge daarentegen wel.

Ik steek smartphone centen en bijhorend geld voor een internet abonnement liever in een mooie klok.

Groeten.

Noel.

Mensen zonder horloge, althans in de geciviliseerde wereld vind ik
stijlloze nobody’s.

Ook een gemiste kans om je te profileren.
( waar iedereen zo de mond over vol heeft(:smiley: )

Ik voel me in ieder geval naakt zonder.

Grt,

Drex

Als ik in mijn directe omgeving kijk naar de jongste generatie, 5 neefjes en nichtjes, dragen ze allemaal een horloge. Dat geeft me hoop. Hun ouders dragen allemaal een horloge, de generatie daarboven ook. Op mijn werk idem. Zo ook in mijn vriendenkring. Ik kan dus niet echt zeggen dat het polshorloge aan het uitsterven is in mijn beleving. Niemand begrijpt mijn hobby, maar ze hebben wel het noodzakelijke om de pols.

Gewoon zoveel mogelijk horloges als cadeautje geven
krijgen ze t.z.t. vanzelf de smaak te pakken
vooral wanneer ze zelf met NATO bandjes in de weer kunnen.

Uitsterven voorlopig niet. Maar wel veel diverser. Momenteel begint de smartwatch een stukje van de markt te veroveren. Een ontwikkeling waar ik -naar alle tevredenheid- aan meedoe.

En mijn ‘stupid watches’: die blijven nog wel even regelmatig om de pols verschijnen. Is gewoon een andere beleving.

remjo Schreef:

een kermit was dat toch??Haha weet het nog had je
van die palen door nederland.greenpoints

kermit was groen, dat ging me net te ver :+

Heel duidelijk: neen, de horlogeindustrie floreert, dus het polshorloge is springlevend en dat zal voorlopig nog wel zo blijven.

WilSeiko Schreef:

Uitsterven voorlopig niet. Maar wel veel diverser.
Momenteel begint de smartwatch een stukje van de
markt te veroveren. Een ontwikkeling waar ik -naar
alle tevredenheid- aan meedoe.

idd, denk ook dat verschillende groepen die trend gaan volgen. v hippe jongelui die elk twitter bericht willen volgens tot n opa die toch medisch apparatuur om moet. waarom dan niet n smartwatch, die je harstlag in de gaten houdt, je slaapritmes, etc. en alles overstraalt naar je smartphone, die naar de server vd dokter/zorginstelling. ook als r iets niet pluis lijkt, kan ie gelijk n waarschuwing verzenden.

En mijn ‘stupid watches’: die blijven nog wel even
regelmatig om de pols verschijnen. Is gewoon een
andere beleving.

+1 ik zit dan vaak ook in dubio. enerzijds vind ik zo n smartwatch erg handig en leuk. maar aan de andere kant mist t de charmes vn mechanisch klokje.