Staat het polshorloge op het punt van uitsterven?

Was het vroeger geen-behalve een instrument om tijd te meten-luxe/bijzonder artikel? Een kado voor het behalen van een schooldiploma of een geschenk bij een jubileum. Is het nu nog nodig indachtig alle moderne communicatiemiddelen waar altijd een uurwerk is ingebouwd? Benieuwd naar jullie reacties.
Vriendelijke groet,
Maarten.

Een welopgevoed beschaafd persoon
is nog steeds blij met een horloge

Wij hier vinden natuurlijk van niet!

De beste plek om de tijd af te lezen is vanaf je eigen pols.
En wat is er leuker dan dat je tijdens het aflezen van de tijd kunt genieten van een mooi sieraad?
Volgens mij kopen steeds meer jongeren weer een horloge.

Hier het antwoord :slight_smile:
In mijn klasje zitten nu 26 leerlingen een toets te maken.
De leerlingen zijn 14 jaar.
Het zijn 8 jongens en de rest is meisje.
4 leerlingen hebben een horloge om, 3 jongens en 1 meisje.
1 van de jongens een AP, replica? :slight_smile:
Ze hebben wel allemaal een mobiel :slight_smile:
Was het al maar weer grote vakantie :slight_smile:

Mika

Een horloge is een teken dat tijd voor de drager waardevol is, zolang tijd schaars blijft zal er een markt zijn voor tijdsaanduiding. Maar zoals het zakhorloge heeft bewzen zal er misschien wel een variant ontstaan die voor het gros van de mensen als slimmer, sneller en mooier wordt gezien en deze uiteindelijk grotendeels gaan vervangen.

Het standaard display van Google Glass heeft ook een klok, dat is daadwerkelijk nog sneller af te lezen als een horloge.

Eindconclusie: time will tell…

Mika Schreef:

Hier het antwoord :slight_smile:
In mijn klasje zitten nu 26 leerlingen een toets
te maken.
Mika

Hey Mika, ga eens snel weer opletten of ze niet spieken.

Als ik bij mij op school in mijn jaar (5vwo) en het jaar boven mij kijk, zie ik heel weinig horloges. Vooral bij jongens weinig. Maar het zijn er wel al meer dan ongeveer 3 jaar terug. Het zijn weliswaar allemaal modemerken en dergelijke maar ze komen dus wel wat meer terug zo te zien.
Mijn vrienden dragen ook allemaal een horloge, maar ook zij dragen allemaal een modemerk omdat het in de mode is ofzo. Niet zozeer omdat ze van horloges houden.

Maar de meeste vinden een horloge onzin, “want je hebt je telefoon toch?! Die laat ook de tijd zien!”…

Al mijn collega’s dragen een polshorloge. Zowel vrouwen als heren. Meest populair is de G-shock. Voor ons is de notering van een tijdstip bij alles wat we doen net zo belangrijk als ademhalen. Ik denk dat een horloge veel zegt over het beroep en de persoon. Voor een tuinman mider belangrijk dan een bankier, wellicht. Veel mensen met een duurder horloge willen daarmee vaak iets zeggen over zichzelf. Ik kijk altijd naar wat voor een horloge iemand draagt. Voor een groot gedeelte bestaat mijn werk uit het lezen van de persoon. Ik ben erg benieuwd naar de reactie van een juwelier. Op dit forum hiernaar vragen is net zoiets als op een Ferrari forum vragen of daar een Ferrari de mooiste auto is…

Veel mensen uit mijn directe omgeving hebben gewoon goedkoop (kwarts)horloge om, maar zeggen ze dan heb ook een duur horloge (goud) die ik alleen zondag’s draag of als ik uit ga.

En het komt nooit meer goed met die snotapen :?

Hoe vaak ik door zo’n GSM-drager wel niet gevraagd wordt hoe laat het is:D

Mijn antwoord steevast: Tijd om een horloge te kopen! (:smiley:

roelkalkboel Schreef:

Hey Mika, ga eens snel weer opletten of ze niet
spieken.

(:smiley: je was me voor

Blauwe Schreef:

Al Ik ben erg
benieuwd naar de reactie van een juwelier. Op dit
forum hiernaar vragen is net zoiets als op een
Ferrari forum vragen of daar een Ferrari de
mooiste auto is…

mwoah, de leden zelf zullen allen wel n horloge dragen, maar ze zien ook wat er in hun omgeving gebeurt.

ze kopen wel dikke iphones van 800 maar een klokje kopen ze niet,heb liever een mooi klokje van 800 dan zo’n gsm ding.

remjo Schreef:

ze kopen wel dikke iphones van 800 maar een klokje
kopen ze niet,heb liever een mooi klokje van 800
dan zo’n gsm ding.

eens, maar dan wel omdat de middenklassers tegenwoordig ook veel kunnen. ik bedoel, mn greenhopper was ook iets v 700 guldens, en de xda uit mn hoofd iets v 600€.

een kermit was dat toch??Haha weet het nog had je van die palen door nederland.greenpoints

remjo Schreef:

ze kopen wel dikke iphones van 800 maar een klokje
kopen ze niet,heb liever een mooi klokje van 800
dan zo’n gsm ding.

Veel van die dure smartphones worden ook niet gekocht, maar zitten aan een abonnement. Dan lijkt het opeens veel minder, en veelal wordt dat zelfs betaald door de ouders van ze. Maar ik snap je punt.
Ik heb daarom ook gekozen voor een relatief goedkopere Huawei ipv Iphone oid. Scheelt bijna 500 euro. Dat kan vervolgens in een mooi horloge gestopt worden :smiley:

(tu)(tu)