Staat van Rolex 1601

Thx

1 like

Deze is wel flink afgekloven hoor, Marcel. Eigenlijk vind ik de bezel het enige pluspunt aan deze DJ. Verder is het niet echt iets waard. Lekker doorzoeken naar een mooi exemplaar.

7 likes

Thx. Ik laat m schieten. De verleiding was wel groot omdat het een full set was uit die jaren. Zie je niet heel veel meer. Maar de investering wordt inderdaad te groot afgezet tegenover de waarde.
Dank voor de reacties allen!

6 likes

Niet helemaal top maar okay zonder een vraagprijs te noemen kan toch niemand oordelen.

Ging me vooral over de staat van de kast. Of die nog in goede dan wel redelijk goede staat is. En als dat zo is, dan kan ik wel zien of dat me de vraagprijs waard is :wink:

1 like

ik zou weinig tot geen waarde toekennen aan de zogenaamde full set.

Voor wat meer bijzondere modellen als een 1655 kan het wat toevoegen. Maar zelfs daar is de staat van het horloge vele malen belangrijker dan een oud garantiepapiertje.

En voor iets standaards als een Datejust maakt het helemaal niet uit. Dit is niet collectible.

In plaats daarvan, kijk vooral naar:

1. wat je mooi vindt
  2. wat je belangrijk vindt (prijs of kwaliteit)
2 likes

Als vintage liefhebber denk ik daar wat anders over. Fullset incl doos, originele aanschafpapieren etc is -mits origineel- gewoon erg cool.

Maar agreed… dan wil je nog steeds geen puin kopen

3 likes

Prijs is toch bepalend voor een beoordeling

1 like

Dunno. Puinbak blijft toch een puinbak. Ook als de prijs goed was. Beter een mooie kopen.

1 like

Haha een vergelijking met een puinbak laat ik aan u over….

Indachtig de vreselijke staat en kosten om deze netjes te krijgen is 1000 euro de maximale prijs die je mag betalen.

1 like