Al even ben ik op zoek naar een mooie vintage. Ik heb zelf echter te weinig verstand van de oude modellen. Nu heb ik een prachtige 1601 op het oog (het criterium “buy the seller” zit absoluut goed). Wat zijn jullie deskundige meningen over de kast? Is dit een strak exemplaar?
Tja… kastpoten zijn echt kapot gepolijst. Bezel ziet er nog wel redelijk uit. Wel een leuke dial en hands… let wel op de afgevallen tritium-plots. Op het 1e oog niet storend maar misschien op termijn ook ergerlijk.
Ik zou dit zelf nooit aanschaffen. Maar wellicht dat als je hier een mooie leren band bij kan vinden dat je er erg blij van kan worden…
Belangrijke wat is de vraagprijs?
Nee. Ben geen expert maar zal delen wat ik zie.
Kijk eens naar de lug hole, die tot over de rand van de lug komt, door een soort van niet kloppende facet met foute brushing. Behoorlijk wat vlees van de bovenkant af. Vergelijk eens met een NOS zoekterm op google.
Als je zou willen is dit met oplassen en lapideren denk ik wel te fixen. Je zou de foto’s eens naar iemand kunnen sturen die dergelijke service aanbied. De Poolse lapinist, @Tempusuurwerktechniek is ook een door het forum vaak genoemde goede optie.
Maarja. Als de prijs klopt voor wat je wil en jou maakt het niets uit, is het goed toch?
Ik neem aan dat je hem goedkoop kan scoren?
Mocht je een extra Jubilee hebben, raad ik je aan deze er eens op te zetten. Dan zie je zelf meteen wat die lugs doen en hoever ze onderling afwijken. Het leren bandje verbloemt dit wat.
Persoonlijk zou ik een strakker exemplaar kopen met een Jubilee band. Een datejust zonder Jubilee, tja… je moet ervan houden. Er komen hier regelmatig erg strakke modellen voorbij waar je welliswaar een pak meer voor betaald, maar dit zou het voor mij waard zijn.
Strak is niet het goede woord. Ik vind die dauphine wijzers wel heel mooi, en ook de plaat en bezel zijn in goede staat.
Een foto van de recht op de voorkant kan helpen. Die zwaar ingezoomde foto’s kunnen dingen ook erger laten lijken dan ze zijn.
Zal m eens opvragen.
Het horloge is in deze staat in 2019 verkocht door AVW. Daarna niet meer gepolijst. Ik post zo een nieuwe foto
Alpha hands toch?
Vraag eens een foto van de linker en zijkant, horizontal waar het gehele horloge op staat. Bovenste en onderste lugs.
De lugs zijn op zich dik genoeg om weer netjes op orde te laten brengen door bijvoorbeeld de mannen van Tempus. De huidige brushing is echter om te huilen.
De kroon is verder wat versleten en die gaat zo te zien ook niet meer helemaal dicht, maar dat is met een nieuwe tube waarschijnlijk zo opgelost, dat zijn de kosten niet.
Plaat, wijzers en bezel zijn oké. Weet je iets van de servicegeschiedenis?
Los van dit alles zou mijn voorkeur sowieso uitgaan naar een exemplaar met een band erbij.
Ja hij is in 2019 geserviced en loopt goed. Band erbij? Bedoel je een jubilee? Die zit erbij
Oké, dat is mooi. Hoe is de band? Vaak zijn die folded banden wat ver heen.
Niet helemaal te zien. Lijkt wel wat rek maar kroontje is goed zichtbaar. Enige rek is wel weer te verhelpen
Heb ik opgevraagd
Ik zou meer neerleggen voor een strakke.
Je kan er alles aan vertimmeren maar dan ben je duurder uit dan direct goed kopen imho
Band ziet er ook niet fris uit in alle eerlijkheid
Nee die band heeft heel veel rek inderdaad
Lekker laten gaan toch. De prijs moet wel heel goed zijn wil je deze oppikken.
Ik zou even doorzoeken.