Ik kreeg dit weekend een fraai vintage horloge in handen, een erfstuk dat van mijn opa is geweest. Ik vind 'm erg fraai, met name de dagaanduiding springt in het oog. Nu heb ik al wat gezocht naar meer informatie over het merk Stabilo. Ik zie de naam op dit forum een aantal keer voorbij komen, maar ik lees vooral dat er erg weinig over bekend is. Kan iemand daar meer over vertellen?
Daarnaast zou ik graag meer te weten komen over het uurwerk. Wat voor uurwerk is dit precies? Het functioneert, maar het lijkt erop dat de stift verroest is. Bediening en opwinden zijn daardoor helaas onmogelijk geworden.
Het lijkt me tof om hier een project van te maken en wat stapjes te zetten om te kijken of ik dit uurwerkje op kan knappen.
Felsa 4008 dan inderdaad! Top, dank. Waar dat logo dan vandaan komt blijft onduidelijk. Ik zie allerlei variaties op de rotor als ik het uurwerk Google.
Ik kan niet echt ergens een service manual vinden, lees op een Engels forum ook dat die voor dit soort uurwerken simpelweg niet bestaan.
Zelfsmerend bad wellicht… …ook eens bij een IWC chrono gezien. Die was al meerdere horlogemakers af geweest. Toen deed ik nog geregeld 7750’s. Had gewoon keer op keer een zelfsmerend bad gekregen. Killing!
Foto’s nemen tijdens demontage. Life-saving. Doe nu voor het eerst een 2895-2. Decentrale seconde in een TH Monaco 3-wijzer. Zelfs als je de 2892-2 redelijk kent is het toch fijn wat beeldmateriaal te hebben, want het is echt een ander ding hier en daar.