Stagiair ontdekt zeldzame Omega

In de afgelopen periode had de ons aller bekende horlogemaker Ferrie Schweitzer een stagiair van de opleiding Horlogemaker in Antwerpen. Deze Pierre Rijninks uit Landgraaf ontdekte in de horlogekelder van Ferrie een zeldzaam model Omega. namelijk een Ferriemaster. In de literatuur is er tot op heden nog niets bekend van dit model… :wink:

Het merkwaardige feit doet zich echter voor dat dit horloge gefabriceerd is uit chocolade. Iets wat zelden voor lijkt te komen bij kwaliteitshorloges, maar ja, het blijft Zwitsers natuurlijk. Dit eetbare kunstwerkje was een attentie van Pierre voor de leerzame periode die hij bij Ferrie heeft mogen doorbrengen.

Feit is wel dat Ferrie aan Pierre (die ook nog een verdienstelijk wielrenner blijkt te zijn) een hele goede stagiair heeft gehad die na zijn studie zijn kennis zal aanwenden om onze juweeltjes tikkend en krasvrij te houden. Dikke pluim voor Pierre!

(tu)(tu):~

hans cp

super vondst :wink: (tu)
erg goed ook natuurlijk dat Ferrie de tijd en moeite neemt om horlogemakers op te leiden en te begeleiden voor de toekomst

Dus Pierre vind Ferrie om op te eten :slight_smile: Het bleef nog lang onrustig in de horlogekelder gheghe.

hopelijk dat hij Ferrie smaakte…maar dit is natuurlijk te exclusief om op te eten. Hoort eigenlijk in de kluis thuis :~

Wel fijn dat we weer een goede horlogemaker er bij hebben!

groet,
Arno.

Geweldig idee! Het slijpsel van het polijsten kan men bij mij inleveren…

Geweldige taart !! Erg mooi gemaakt.

Veel succes in de toekomst, Pierre.
Met zo´n leermeester gaat dat als vanzelf…(tu)

En ik dacht dat ik wat bijzonders had met m’n Chocolate dial Speedmaster Professional :slight_smile:

Succes voor de toekomst, Pierre.

Ik had wel eens van een Seaferrie gehoord. Maar dit… zeer bijzonder!

Leuk bedacht.

Da’s een fraai stukje Haute Horlogerie, of is het Haute Patisserie? :slight_smile:

Groeten,

Martin

Leuk bedacht !!!
Zal Ferrie wellicht véél plezier hebben gedaan !
Nu ja, in de leer gaan bij zo iemand is eigenlijk “onbetaalbaar” hé ! (tu)

Volgens mij matchen die wijzers niet en is de kroon niet periode correct…

:D:D:D

Geintje Ferrie (forum humor), niet boos worden…

Top gebaar van Pierre (tu) (tu)

gr. Roel

… wel een horloge met veel aange’koek’te delen…

Maar wat een leuk gebaar! (Je moet er toch niet aan denken dat zo’n jongen stage loopt bij een restaurateur van Friese staartklokken… Dat wordt dan een taart zo groot als de Eiffeltoren!

Menno

:~

Arno Schreef:

hopelijk dat hij Ferrie smaakte…maar dit is
natuurlijk te exclusief om op te eten. Hoort
eigenlijk in de kluis thuis :~

Euh, is een koelkast niet beter?

Met dank Hans,

Pierre heeft stage bij mij gelopen en verdienstelijk. Na zijn studie zal hij het nog ver schoppen. Pierre is overigens de gulle gever van het bijzondere Omega horloge.

Ook vanaf deze plaats,… veel Succes met je carierre Pierre.

Ferrie Schweitzer
www.vintagehorloges.nl

Hoi Ferrie, van harte welkom op 't forum. Goed om te zien dat er nog horlogemakers bijkomen, mede dankzij mensen zoals jij.

Geniet van je bijzondere Omega horloge. Met mate… :wink: