Stalen band geeft af?.....

Fijne forummers,

Vandaag mijn horloge afgelegd en daarbij viel mijn oog weer op een zwarte rand om de pols.
Nou ben ik nogal van de klus en knutsel en heb daarbij eigenlijk altijd wel mijn horloge om dus niet vreemd als daar wat afzetting van komt ivm slijpen vijlen en andere vormen van verspaning.
Maar ik moet zeggen dat dit het eerste horloge is waarvan de stalen band afgeeft, het gaat om de band van de Yema superman heritage.
Ik vroeg me af of meer van jullie hier last van hebben misschien ivm het warme weer?
Of is het te danken aan de Franse grundlichkeit

Ik vermoed dat het vuil is wat tussen de schakels zit en met warm weer en transpireren los komt.
Wellicht de band eens goed ultrasonisch laten reinigen.

4 likes

Moet je mijn pols zien als ik gefietst heb en ik doe mijn Tissot Touch af :open_mouth:

1 like

Wat hierboven staat… heb het ook met Rolex dus zal niet aan de kwaliteit van je band liggen

3 likes

Ah, toch wel een meer voorkomend fenomeen, de band gaat zo ultrasoon in bad en dan zal waarschijnlijk morgenavond wel blijken of dit z’n werk gedaan heeft, wordt vervolgd.

Misschien olie, als de band lekker ingesmeerd is

ik zeg ook maar wat

2 likes

Kan het zijn dat je huid reageert met het RVS? Bijvoorbeeld door een verhoogd nikkelpercentage in het RVS

1 like

Heb de band inmiddels ultrasoon gereinigd, daar kwam best wat zwarte meuk vanaf dus morgen na een dag dragen maar eens kijken…

2 likes

Na een dag dragen nog steeds schoon👍

2 likes

Nikkel mag al jaren niet meer in horloges en sieraden verwerkt worden omdat er heel veel mensen allergisch voor zijn. Dus dat zou alleen nog met een zeer oud lees 30 jaar of ouder kunnen.

1 like

Het zal gewoon 316l zijn denk ik.

In RVS zit altijd nikkel :wink:

1 like

Ik herken dit, maar zelfs na ultrasoon reinigen blijft het. Het lijkt een mix te zijn van transpiratie en olie dat tussen de schakels en pinnetjes zit. Als je staal poetst wordt het ook zwart, dus het staal geeft in zekere mate ook af.

1 like

En doordat deze band ook nogal dun is in combinatie met hoe ik mijn horloge niet ontzie zal het mede door de warmte wat sneller gaan dan normaal.
De laatste tijd heb ik ook veel slijpwerk gedaan ( ik scherp voornamelijk draaibeitels, zak en keuken messen ) daarbij werk ik de snede af met polijst pasta dit doet het erg goed op RVS .
Niet bij stil gestaan maar werd ik door mijn allerliefste vrouw op geattendeerd :grin::grin::+1:

Misschien komt het uit je arm

Barbecue je vaak op kooltjes?

1 like