Stalen band IWC Flieger Chrono

Hallo allemaal,

ik ben in he bezit van een IWC Flieger Chrono (IW371701) met croco-lederen horlogeband.

Prachtig horloge, en ik ben er ook zeer tevreden mee, maar af en toe zou ik willen dat ik er een stalen band op zou hebben omdat de zwarte band die er nu op zit niet echt goed combineert met mijn kleding.

Ik ben gaan informeren naar een stalen band voor dit horloge. Minimaal €1200 moet ik hiervoor aftikken… Alhoewel ik het een mooie stalen band vind, is die prijs me toch te gortig.

Ik ben op internet gaan zoeken naar alternatieven, maar heb niets fatsoenlijks kunnen vinden. Het feit dat de ruimte tussen de lugs 21mm is, maakt het er ook niet gemakkelijker op.

Heeft iemand van jullie een tip of suggestie voor een stalen band dat ik als alternatief zou kunnen gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Mark

Tsjah, aftermarket stalen banden is altijd lastig. Je kan kijken naar bij deze band
http://www.tungchoywatch.com/index.php/cPath/194_245]mesh banden
, maar geen idee of je dat iets vindt. Op die site hebben ze ook andere 21mm bandenAnders moet je kijken naar banden van andere merken, die ook wel 21mm gebruiken. Omega heeft wel 21mm banden, maar ook Omega banden zijn erg prijzig (als je al iets kan vinden wat qua stijl bij de IWC past). Daarnaast gebruiken Seiko en Citizen wel met enige regelmaat 21mm, zoals bijvoorbeeld [url=https://www.google.nl/#hl=en&output=search&sclient=psy-ab&q=SEIKO+4A4Z1-C-W&oq=SEIKO+4A4Z1-C-W&gs_l=hp.3…777.777.0.1296.1.1.0.0.0.0.37.37.1.1.0.les%3B…0.0…1c.-TvEhHEob8c&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=80283c780b9ad8db&bpcl=37643589&biw=1108&bih=893[/url].

Maarja, of je dan een Seiko band op je IWC wil gaan zetten… Ik denk dat de echte band toch wel het beste staat, al ben ik het met je eens dat de prijs absurd is.

Andere, ietwat omslachtige optie is het horloge met leren band verkopen en eenzelfde horloge, maar dan met bijbehorende originele stalen band terugkopen.

De stalen IWC banden zijn ware kunststukjes. Iedere noodgreep zal leiden tot een deceptie.

Mee eens. Ik heb de 3717 met stalen band en het zijn schitterende banden.
Als je 1200 EU te gortig vind (wat inderdaad een flinke prijs is…), dan zou ik 'm gewoon lekker op de zwarte leren band laten zitten!

groet
Mark

Of zoeken naar een tweedehands band. Die komen zo nu en dan ook nog voorbij op internet.

Hallo maardein,

Bedankt voor je reactie.

Het blijft natuurlijk een beetje aanmodderen met een niet-originele band, vooral omdat het design afwijkt van het origineel. Tja, het blijft moeilijk

groet
Mark

Hier staat er een te koop:
http://forums.watchuseek.com/f423/fs-iwc-pilot-chrono-3717-oem-ss-metal-bracelet-rare-767329.html
. Ik zou ook bijv. eBay in de gaten houden, misschien dat iemand als William Wien iets kan betekenen?

Voor de duidelijkheid: ik zou voor een originele band gaan!

Voor andere 21mm banden: The Watch Boys
http://www.thewatchboys.com/iwc-style-watch-straps-21mm-c-5_9.html
hebben wel e.e.a. in de aanbieding! (tu)

Ik zou ook voor de originele gaan, denk dat je er spijt van krijgt als je een aftermarket koopt.

Grt.

Chris

Ik heb ook zo’n IWC 3717. Schitterend horloge inderdaad. Ik ben er ook erg blij mee. Zelf heb ik de zwarte leren band met vouwsluiting. Dit bevalt ook prima.

Van de metalen band ben ik zelf niet zo gecharmeerd. Hoewel de band zelf mooi is gemaakt, vind ik 'm niet zo goed bij het horloge passen. Ik vind het allemaal wat te massief worden. Juist een zwarte band (leer of bv. de Albatros) laat de wijzerplaat mooier uitkomen. Ik heb ook het horloge wel eens gezien met een bruine band, kan ook erg mooi zijn.

Het is een beetje wat je zoekt. Met dit horloge kan je alle kanten uit, maar een metalen band vind ik zelf nog het minste (imho).

Groet,

Mark

MasterM Schreef:

Ik heb ook zo’n IWC 3717. Schitterend horloge
inderdaad. Ik ben er ook erg blij mee. Zelf heb ik
de zwarte leren band met vouwsluiting. Dit bevalt
ook prima.

Van de metalen band ben ik zelf niet zo
gecharmeerd. Hoewel de band zelf mooi is gemaakt,
vind ik 'm niet zo goed bij het horloge passen. Ik
vind het allemaal wat te massief worden. Juist een
zwarte band (leer of bv. de Albatros) laat de
wijzerplaat mooier uitkomen. Ik heb ook het
horloge wel eens gezien met een bruine band, kan
ook erg mooi zijn.

Het is een beetje wat je zoekt. Met dit horloge
kan je alle kanten uit, maar een metalen band vind
ik zelf nog het minste (imho).

Groet,

Mark

hoewel ik bij voorkeur metalen banden draag, snap ik hier je punt helemaal. hetzelfde heb ik met de uitstraling van bijv. een monaco. die komt voor mij veel beter tot zn recht op blauw leer.

niet dat staal ze misstaat, maar vind ze mooier op leer. staal vind ik wel weer duurzamer om te dragen. krasjes deren muj niet zoveel, maar barsten en scheuren op leer…

Even een update:

ik ben er inmiddels van overtuigd dat alleen een originele stalen band aan dit horloge moet. Ik heb contact gehad met mijn dealer (Studio Küpper in Aken, Duitsland) en hij is ervan overtuigd dat hij een gebruike band kan bezorgen. Prijs is afhankelijk van de toestand van de band maar zou rond € 800 liggen. Dat vind ik redelijk. Afwachten dus

groeten
Mark

eedmne Schreef:

Even een update:

ik ben er inmiddels van overtuigd dat alleen een
originele stalen band aan dit horloge moet.

Bij de meeste mensen komt verstand met de jaren, bij jou binnen een week (tu)(tu)(tu)
Goede keuze en sterkte met afwachten!:wink:

Hahaha,

bij dit onderwerp misschien wel, maar volgens mijn vrouw heb ik van sommige dingen na jaren nog geen verstand

groeten
Mark

eedmne Schreef:

Even een update:

ik ben er inmiddels van overtuigd dat alleen een
originele stalen band aan dit horloge moet. Ik heb
contact gehad met mijn dealer (Studio Küpper in
Aken, Duitsland) en hij is ervan overtuigd dat hij
een gebruike band kan bezorgen. Prijs is
afhankelijk van de toestand van de band maar zou
rond € 800 liggen. Dat vind ik redelijk. Afwachten
dus

groeten
Mark

goeie keuze!

(tu)

Groet
Mark