Stalen band monteren vintage Seiko Silverwave

Deze vraag komt op vanwege mijn onervarenheid met het verwisselen van banden…
(td)

Omdat het bandje van mijn Seiko H557 Silverwave wat aan de korte kant was had ik op eBay een band gekocht met ook 18mm aansluitingen.

Ik heb de band nu binnen, maar krijg die nieuwe band er niet goed aan.
Waar de pushpin doorheen gaat, zit een uitstekend stuk dat ervoor zorgt dat de pushpinnen op 2 mm na niet in de gaten kunnen van de kast (zie afbeelding).

Kan ik dat aanpassen, en zo ja hoe?
Het stuk dat uitsteekt lijkt 1 geheel met het gedeelte waar de pushpin doorheen moet, dus had ik de gedachte dat ik er dat niet zomaar af kon zagen/vijlen.

Uw reactie wordt op prijs gesteld. (tu)

Dat uisteeksel aan de band die je hebt gekocht is om er voor te zorgen dan het bandje onder een hoek onbewegelijk komt vast te zitten aan de kast, zodanig dat het van de voorkant lijkt of de kast overloopt in de band. Dan kan alleen als het bandje bij het horloge hoort. Ik denk dat je een bandje hebt gekocht wat niet gemaakt is voor jouw horloge, anders zou het wel in één keer passen. Het aanpassen zou wellicht kunnen, als je voldoende van dat uitstekende gedeelte af kunt halen zonder dat de pin bloot komt te liggen. Anders moet je een bandje kopen met een eindstuk zoals je er nu op hebt zitten (dat is universeel).
Groeten,
Arjen