Stalen band of NATO?

Ik heb mijn nieuwe horloge binnen, de prachtige Seiko SBDC063. De rubberen band staat me echter helemaal niet aan, waardoor van tevoren mijn twijfel was of ik dit horloge wel moest kopen. Inmiddels heel erg blij met het horloge, dus goed dat ik het toch heb gedaan. Maar dan nu, een nieuwe band van Seiko zelf is belachelijk duur en ik heb nog geen echt mooie stalen banden gezien voor een leuke prijs. Wellicht toch voor NATO gaan, of toch sparen voor die duurdere band en het horloge zolang maar op rubber dragen? Of heeft iemand een link naar wat goedkopere, maar wel kwalitatieve, stalen banden (maximaal 150 euro)

3 likes

foto’s van horloge en banden opties ?

1 like

Stalen band vind ik tof op een duiker! Echter, een nato is nooit weg: koop anders gewoon eentje op aliexpress. Zeker geen topkwaliteit, maar voldoet prima en voor 5 euro kun je zo twee nato’s op de kop tikken!

Ik zou absoluut niet gaan voor een originele band. Strapcode heeft genoeg banden die kwalitatief beter zijn dan het origineel. Het verschil is dat er op de band geen Seiko staat.

https://www.strapcode.com/collections/for-seiko-62mas

En een duiker op een nato voor variatie is altijd een optie mits je het fijn vindt.

https://www.watchgecko.com/other/special-offers?p=1

4 likes

Wat zijn de kwalitatief beste NATO banden?

1 like

Mooie site en suggestie. Is zeker een optie!

Enig idee hoe de kwaliteit van deze stalen banden is?

1 like

Nee, maar wat ik hier gelezen heb denk ik best wel goed, zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Heb er zelf net een besteld maar nog niet ontvangen.

Watchgecko kan je ook prima helpen met nylon straps.
Over het algemeen lijkt er een voorkeur te zijn van gestikte nylon straps ipv geseald.

NATO heeft vierkantige hardware, Zulu ronde hardware. Persoonlijke smaak.

Punt van aandacht is dat NATO/Zulu standaard 2 lagen tussen pols en horloge zit. Zoeken op Single layered nylon lost dat probleem op. (Of afknippen bij standaard NATO)

De elastische french style strap van Watchgecko is ook het overwegen waard. 1 laag tussen pols en horloge, traploos verstelbaar.

Eerlijk gezegd koop ik ze op aliexpress, dus wat echt ‘goede’ kwaliteit is, weet ik niet. Overigens zijn ze wel aan te raden voor de prijs

Mijn voorkeur gaat altijd nar staal. Heb een aantal bandjes en nato’s Maar puntje bij paaltje kom ik altijd terug bij staal. Dat zit gewoon het lekkerste.

Deze rubberen banden zitten wel bijzonder comfortabel is mijn ervaring. Over de looks kan je discussieren :wink:

Ik heb net ff gegoogled op “Seiko SBDC063 strap ‘ afbeeldingen, en daar zie je een grote variatie aan straps en banden voorbij komen. Zelfs leer en milanese/mesh.

En een MN strap van Erika’s Originals is altijd goed https://images.app.goo.gl/KdXh22ER612SqhU98

Vind dit ook een van de fijnste banden die Seiko ooit gemaakt heeft. Maar goed, als TS het niks vind. Stalen band achteraf kopen is meestal duurder dan meteen op staal kopen. Zou 'm toch eerst even op de originele rubber band dragen, om te proberen. Dan een tijdje op nato. Kun je er ook even rustig over nadenken en zoeken en ga je misschien toch nog de rubber band waarderen. Succes!

2 likes

Ik heb recentelijk een Tudor op stalen band gekocht en kon er toch maar niet aan wennen, dus deze vandaag op een Erika’s MN strap laten zetten. Kijk eens op haar website, erg goede kwaliteit en werkt beter en is netter dan een NATO.

2 likes

De rubberen band draagt inderdaad wel fijn, vind het alleen niet echt matchen met het uurwerk. De afgelopen twee dagen geprobeerd en denk toch dat er een nylon band komt.

1 like

Bedankt voor de tip

Staal !
Ik kom er iedere keer bij uit.