Stalen band op elk horloge

Wellicht een uber-noob vraag, maar ik kan nergens een antwoord vinden. Ik heb een horloge wat behoorlijk dressy is, en die zou ik graag wat stoerder maken met een stalen band. Vanuit de winkel is dit type alleen geleverd met een ‘milanese’ band, maar ik zou er graag iets oysterachtigs op willen,
Kan ieder horloge worden uitgerust met een stalen band?

Ps, ik ben hier naar de plaatselijke juwelier geweest, maar die stond mij alleen maar uiïg aan te kijken…

Graag jullie hulp!

2 likes

Heb je een foto van het horloge?
In principe zou het kunnen als het uiteinde van de band recht is en je de goede breedte hebt. Meet de breedte van de huidige band tussen de 2 pootjes eens op. Dit is bijvoorbeeld 20mm.

Ja en nee. Je hebt eigenlijk 2 typen uiteindes: recht en gebogen. Recht kan eigenlijk altijd, gebogen zelden. Die zijn meer specifiek per model. Sommige merken hebben holle gebogen eindjes, zodat je de onderkant kunt buigen en aan laten sluiten.

Om welk horloge gaat het?

Dank voor jullie reactie! Hoewel ik bij de termen recht/gebogen uiteindes mij niet echt een voorstelling kan maken…

Het gaat om dit horloge: Jcob

Heb het een tijdje terug gekocht om een eenwijzer uit te proberen zonder eerst een dure Meistersinger te kopen, maar ben best gesteld geraakt op het klokje. Heb net de uiteinden vergeleken met die van mijn Oriënt Ray, en die lijken vergelijkbaar.

Volgens mij zou het moeten kunnen. Uiteinden lijken mij recht.

Voorbeeld :

https://m.kish.nl/nl/432799/horlogeband-22mm-massief-edelstaal-zilver/?affiliatenetwork=googleshopping&gclid=EAIaIQobChMI1reD7Kih3AIVybobCh0w8QhREAQYCiABEgIDvfD_BwE

1 like

Nice! Dank!

(Mijn volgende vraag was dan ook waar ik goede banden kan vind).

Dat is behoorlijk wat ik zoek, en voor een schappelijk prijs!

Strapcode heeft ook goede, zo zijn er wel meer sites, alleen de meeste helaas wel in buitenland gesitueerd.

www.watch-band-center.com

Kijk bij ‘Metal Bands’ (links)
Goed adres, zitten in D dus geen invoerkosten.

1 like

Kleine update. Had een leuke stalen band gevonden, prima prijs en in mijn hoofd leek het een mooie combi.

Eenmaal thuis aan het prutsen viel het toch tegen. Het horloge krijgt er niet de looks van die ik verwacht had, wordt er zelfs een beetje ‘goedkoop’ van. Ok, het is ook geen enorm duur horloge, maar flaterend was het zeker niet :slight_smile:

Dus band weer gedemonteerd (dat ging makkelijker dan monteren) en retour webshop. Nu maar eens kijken naar wat ‘stoerdere’ zwart lederen banden, iets met stiksels/studs lijkt me wel wat. Ingetogen, maar toch stoer.

Inmiddels heb ik zoveel banden-shops gevonden dan de keuze enorm is!

1 like

Over welk horloge hebben we het?

Goede metalen banden bieden een hoog draagcomfort als ze soepel genoeg zijn en mooi (niet scherp) afgewerkt zijn. Maar het hangt af van het type horloge.

Ik ben zelf nogal voor de banden van Strapcode.com. Die hebben veel moois.

Welkom in de rusteloze wereld van de HF bandenswappers :joy:

Sharkmesh kan hier ook best leuk bij staan denk ik.

Deze:

@willemC, dat zou ook nog een optie kunnen zijn…:thinking:

@Roger_Beep, sinds ik hier lees en post ben ik qua horloges al heel wat rustelozer geworden :sunglasses: Maar zolang ik er lol aan beleef is het prima!

1 like

probeer een milanese of mesh.
Ik heb een zwarte milanese op mijn einzeiger.
( ja ja, haha, wie wil dat niet :grin: )
Ze zijn er ook in blank staalkleur.

LUCH 2

1 like