Stalen band past niet om standaardje, suggesties?

Hoi forumleden,

ik heb laatst een aantal standaardjes gekocht en de horloge’s met leren band passen prima, wel op het laatste gaatje maar het past.

De stalen banden helaas niet. Ik heb mijn banden op de kleinste stand en ze kunnen dus niet dicht als ik ze op de standaard wil zetten. Laat ik ze open dan glijden ze zo eraf.

Zijn er leden die dit probleem ook hadden en hoe heb je dit dan opgelost?

Tips (met foto’s) zijn welkom.

Bekijk deze post eens http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,5302

Hoi Freddy,

bedankt voor je link maar dit is niet helemaal wat ik bedoel. :wink:

Ik bedoelde te zeggen dat ik een aantal standaardjes heb zoals hieronder:

en dat de horloge’s met stalen band hier niet omheen blijven zitten. Ik krijg de stalen band niet gesloten als ik hem om de standaard zet en laat ik de sluiting open van de band dan glijd het horloge er zo af.

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Deze standaardjes kun je toch makkelijk verbuigen?

Flink sporten en lekker eten. Doet wonderen voor de polsomvang.

dan moet Jaap - wim straks allemaal nieuwe broeks riemen kopen

cmejewellery Schreef:

Deze standaardjes kun je toch makkelijk verbuigen?

Het zijn niet persé deze standaardjes. Heb de foto’s van Ebay geleend. Mijn standaardjes zijn niet erg buigbaar, met leer gaat het nog redelijk maar ook dan nog op het laatste gaatje.

Bij staal gaat het net maar dan staat er zoveel spanning op de band en de standaard dat dat wel verkeerd moet gaan.

Dus nog steeds; suggseties zijn welkom. (liefst van mensen die zelf ook standaardjes en horloge’s met stalen banden hebben. Heb weleens foto’s gezien met vitrines vol dus ben benieuwd hoe die dit hebben opgelost.)

Probeer kleinere standaardjes te vinden. :+

In de Madurodamshop?

U kunt het standaardje in kokend water
houden dan op maat uitbuigen tot gewenste grote.
Ook kunt U postbode elastiek (brede) op
het standaardje plakken, dan glijd hij
er niet meer vanaf!
Hans