Daar zit toch diashield op ? Lijkt me niet dat je dat kunt polijsten. Diashield is een soort van transparante pvd coating om juist krassen te weerstaan.
Ah, dat had ik nog niet door, maar ik zie hier en daar toch al kleine krasjes dus het is toch gevoelig.
Ik heb even gezocht op Google, en hier wat ervaringen met krasjes op Diashield:
https://www.tapatalk.com/topic/13788-watchuseek/3626890-seiko-mm300-sbdx017-diashield-question
Wat ik verder begrijp is dat licht polijsten van Diashield geen probleem is, aangezien de meeste krasjes alleen in die laag zitten. Een beetje als de blanke laklaag op metallic autolak.
De reden dat Seiko geen Diashield gebruikt op hun GS lijn is omdat deze altijd opgeknapt moeten kunnen worden, zoals andere high end horloges zoals bv Rolex. Onze ( non GS) Seikoâs zijn meer gebruiksartikelen die niet eeuwig mee hoeven te gaan.
Weet jij mischien waar je NL Cape Cod kan krijgen?
Haarkrasjes en op zoek naar Bling? Cape Cod any time! Ben niet de verkoper
Werkt alleen op hoogglans gepolijste klokjes. Zodra je over een geborsteld oppervlak gaat, kun je dat opnieuw borstelen (Bergeon heeft daar perfecte borstelblokjes voor in verschillende grofheden)
Inderdaad, de TS was ook op zoek naar Bling. Geborsteld of gesatineerd moeten absoluut niet in de buurt van Cape Cod komen, zeker als je daarna niet weer wilt borstelen of satineren
Hou zou je geborsteld staal dan moeten behandelen? Ik zie op internet wel verschillende mensen die staal eerst behandelen met cape cod en daarna borstelen. Ik ben wel benieuwd want ik heb een paar oude bracelets die ik graag weer een beetje zou oplappen.
Ik denk dat er op HF wel een paar experts zijn die dit kunnen. Verder dan prima resultaten met Cape Cod op gepolijst staal ben ik niet gekomen. Voor borstelen/satineren ga ik naar een prof die bijvoorbeeld mijn Planet Ocean uitermate goed heeft behandeld.
Zijn een paar goedkope bandjes van ebay, niet waard om dat professioneel te laten doen. Dus vroeg me af of ik met cape cod en bijvoorbeeld scotch brite ze weer een beetje kon oplappen. Veel slechter kan het niet worden
Zien er doorleefd uit . Zou de minst gehavende die er gepolijst mag uitzien gewoon proberen. Pakje Cape Cod kost maar een paar euro. Goede vingeroefening.
Geloof ik niet. Dremel draait tot 32,000 toeren per minuut.
Mân polijstmachine (een toestel gebruikt door juweliers) draait een pak trager, 3 Ă 4 duizend schat ik.
Ik heb zelfs speciaal die laatste aangeschaft omdat de dremel me te snel ging, ik vond dat ik weinig controle had.
Ik doe dit met Peek.
Je kunt een tubetje kopen, maar voor een tientje heb je een grote pot van 250 ml.
Te koop bij de betere motorfietsenzaak. Op zoân Harley smeer je toch al snel een paar potten weg. Per week
Ik heb daar verschillende schuurblokjes van Bergeon voor ( verschillende grofheden, afhankelijk van het merk horloge) en een borstelschijf ( ook van Bergeon) voor in een boormachine. Deze geeft een perfecte satinering (heet zo meen ik). Dit wordt ook door professionals gebruikt ( gemonteerd in een vaste polijstmachine)
Ik heb dit bij Ofrei besteld. Kijk maar eens op www.ofrei.com
Bedankt voor het topic, ik heb het net even doorgelezen en het heeft helaas een open einde
Oftewel heeft de TS een doffe plek erop zitten met als gevolg dat hij niet meer gelukkig is en in een depressie verkeerd
of het is gelukt en volgt ie het topic niet verder op, hopelijk het laatsteâŠ