Ik heb hier nog een oude Casio Hotbiz met een stalen band.
De band zit vol haarkrasjes, dus geen putjes of zo, enkel minuscuul kleine krasjes.
Mag ik hiervoor “BRASCO polijstwatten” gebruiken ?
Nog een vraagje: die Casio is natuurlijk niet van hetzelfde staal als een Breitling, maar ik veronderstel toch dat ze toch allemaal, of ze nu geplooid of masief zijn, gemaakt zijn in inoxidabel staal.
Maar polijstwatten, of pasta’s zijn toch gebaseerd op “oxidatie” ? Want als je er effe mee poetst zien je watten of poetsdoekje toch zwart ? Heeft dit dan ook effect op Inox of zijn er betere producten ?
Nogmaals, het gaat om HAARkrasjes en het is de bedoeling er terug een “blingbling” armband van te maken. ( Hij was dus ook glanzend en niet mat geborsteld )
Ik zou wat poetsdoekjes van Cape Cod bestellen. Ze zijn fantastisch. Ze zijn op het internet te koop 8 Euro.
Ik heb er goede resultaten mee geboekt. Vooral bedoeld voor glanzend staal.
Alexis
Kan je gebruiken, maar brasco kan ook nieuwe krassen veroorzaken. Gebruik dus eerst een zilver poetsdoek met niks er op voor dat je met een grover schuur middel aan de gang gaat.
Ik gebruik een Dremel om te polijsten, gaat ongelooflijk snel vooruit. Wil je het geld er niet aan uitgeven? Er zijn genoeg namaak dremels voor een euro of 20.
Ik zie er niet tegenop om een goede dremel te kopen, maar wat plaats je er dan op om te polijsten ?
Ik veronderstel dat er een heel gamma aan opzetstukken bestaat…
Ik zie er niet tegenop om een goede dremel te kopen, maar wat plaats je er dan op om te polijsten ?
Brasso is te grof. Het zwart wat je ziet is geen oxidatie, maar gewoon metaalvijlsel.
Bij de dremel moet je dan vilte opzetstukken kopen en natuurlijk de juiste polijstpasta. Probeer vervolgens op een oude band de techniek uit. Let op dat je niet te lang op het zelfde stuk polijst, want als het staal te warm wordt kan je er een blauwe waas op creëren en die krijg je nooit meer weg.
Cape Cod lijkt me in jouw geval het gemakkelijkst om de hoogglans terug te toveren.
Dremel zou ik niet zo gauw proberen. Heb het zelf ook laatst gedaan, en het is verschrikkelijk als je iets fouts doet, dat ding draait veel te snel en de opzetstukjes vliegen er ook vrij snel af (bij mij althans).
Bij een dremel kan je een speciaal voor polijstwerk een kitje kopen, daar zit alles bij wat je nodig hebt.
Ik heb hier nog speciale polijstpasta voor SS liggen, ik stuur het je wel op.
Met een dremel werken kan nooit verkeerd gaan zolang je hem maar niet op vol vermogen gebruikt! Ik gebruik meestal stand 2.
Mochten er wat diepere krassen zijn schuur ik ze eerst met een schuurpapiertje (P1500) en veel water.
Bij een dremel kan je een speciaal voor polijstwerk een kitje kopen, daar zit alles bij wat je nodig hebt.
Ik heb hier nog speciale polijstpasta voor SS liggen, ik stuur het je wel op.
Met een dremel werken kan nooit verkeerd gaan zolang je hem maar niet op vol vermogen gebruikt! Ik gebruik meestal stand 2.
Mochten er wat diepere krassen zijn schuur ik ze eerst met een schuurpapiertje (P1500) en veel water.
Je kunt ook veel beter een hangmoter gebruiken dan een Dremel. Met het voedstuk kun je makkelijk de snelheid regelen, waardoor je veel meer controle hebt over het polijstwerk Verder heeft een Dremel te weinig toeren waardoor je nooit heel mooi kunt polijsten.
Je kunt ook veel beter een hangmoter gebruiken dan
een Dremel. Met het voedstuk kun je makkelijk de
snelheid regelen, waardoor je veel meer controle
hebt over het polijstwerk Verder heeft een Dremel
te weinig toeren waardoor je nooit heel mooi kunt> polijsten.
Een hangmotor is al duur in aankoop en ja misschien is het wel iets makkelijker qua regelbaarheid. De max aantal toeren van een Dremel is 33.000 / minuut.
Een hangmotor gaat meestal tot 25.000 rpm dus de dremel maakt zeker genoeg toeren om te polijsten.
Die is volledig mat @rytec1 als ik me niet vergis. Dat kan eigenlijk alleen maar als je professionele spullen hebt anders lukt het je nooit om in rechte lijnen te polijsten.