Stalen band smaller maken (in de breedte :) )

Dag Iedereen

Ik kocht een stalen band voor mijn IWC Chrono dewelke volgens de website van IWC een lug breedte van 21mm.

Stalen van van precies 21mm komt toe maar blijkt niet te passen. Na meting blijkt dat de lug breedte slecht 20,8 mm is… Premium merk dan maar…

Een adresje wie een fractie van elke kant kan afnemen?

Dank!

Weet je zeker dat hij niet gaat passen? Wie weet is de band net wat kleiner in het echt, 0,2mm is bijna niks namelijk.

0,1 mm per kant. Gewoon een aanloopje nemen :hugs:

2 likes

Hij gaat er net niet tussen. Echt een fractie van niks…

Gewoon terugsturen dan.
Vervelend maar lijkt mij de beste optie.

1 like

Mogelijks van een ander jaar dan de horloge. Kan een goeie uurwerkmaker dit fixen?

Zelf met hoge korrel papiertje even weghalen? Moet toch zo gebeurd zijn??? #vaakbenjetebang

1 like

Slijptol erop, levert je gelijk de balls of steel badge op.

3 likes

De beste oplossing.:point_up_2::point_up_2::point_up_2:

Edit: met een aftermarket band zou ik zelf aan de slag gaan maar pas op dat je de endlinks netjes recht houdt, anders ga je het waarschijnlijk zien.

1 like

Ja, je zou het ook zelf kunnen doen. Ik begrijp nu dat het een aftermarket band is?

Ik heb diamant vijlen van zeer fijn tot fijn, dat is voldoende maar moet je ze wel hebben :wink:

Maar fijn schuurpapiertje zoals al geopperd kan ook. Het is maar een haartje wat er of hoeft

1 like

50573

1 like

Welke korrel gebruik ik best?

Dremel heb ik ook maar heb bang dat het niet recht zal zijn

Het zal best op te lossen zijn, maar het is wel merkwaardig bij zo’n serieus merk.
Kun je de band niet het best laten plaatsen door de leverancier? Dan is daar het risico.

Gewoon even een vijltje gebruiken en klaar :+1:

Wat voor een band is het?

Een dikke massieve endlink moet je echt kaarsrecht afvlakken.

Als het een mesh/milanaise is met een endlink in de vorm van een tube waar de pushpin doorheen loopt is het zo gepiept.

Wel oppassen en niet te gemotiveerd gaat lopen rossen want je hebt er zo te veel afgehaald als het om 0,2 mm gaat.

Klein stukje afvlakken aan weerszijden en tussentijds even passen. Een paar keer op en neer met een fijne korrel kan al genoeg zijn.

Succes!

1 like