Ik wil jullie vragen of jullie een oplossing weten voor het volgende probleem:
Ik heb een seiko horloge met stalen band. Haal er 4 schakels uit dan is hij veel te los, haal er 5 uit en hij zit te strak. Is er iets van een andere sluiting aan te monteren ofzo, of zijn er halve schakels te koop. Voor het idee, het gaat om de Seiko SGG713P1.
Zou ff goochelen op âratcheting claspâ met jouw typenummer, wellicht is er iets bruikbaars. Heb dit op twee Seikoâs waardoor je de gehele dag de band kunt aanpassen op een simpele manier!
Ik heb het een en ander op aanraden van jullie uitgezocht en kies voor het plaatsen van een sluiting met meer fijnafstellingsmogelijkheden. Ik heb echter de aanzetbreedte waar de sluiting geĂŻnstalleerd moet worden opgemeten en deze is 17mm breed. Betekent dit dan dat ik een sluiting van 17mm nodig heb of een van 18mm? En als het een van 17mm breed moet zijn, heeft iemand sugggesties, ervaringen over waar deze te kopen. Bij watchbandcenter hebben ze alleen even maten.
Even een update.
Gisteren heb ik contact gehad met Seiko Nederland en de vraag gesteld of er een officiĂ«le Seiko sluiting te vinden is met microverstelmogelijkheden die past op de huidige band. De medewerker van Seiko Nederland vertelde mij dat zoân sluiting er voor dit model horloge en deze afmeting band er niet is. Ik heb wel nog contact gehad met een webshop die horlogeonderdelen verkoopt en gevraagd of zij misschien aan sluiting kunnen komen. Nog even afwachten maar. En ik heb ook nagedacht over het plaatsen van een 18mm brede klapsluiting, maar ik denk dat dit er in de eerste plaat niet mooi uitziet en in de tweede plaats niet heel veilig is. Wat ik hiermee bedoel is dat er door de speling die dan gaat optreden de pushpinnen lusgedrukt kunnen worden waardoor het horloge kan worden verloren.