Stalen band voor Omega 311.32.40.30.01.001 (First Omega in Space)

Nerd. :ok_hand:

2 likes

Deze band kan eventueel ook. Is een JB Champion 1175-achtige band met Omega sluiting en 640 endlinks. Is een vintage band van midden jaren 80. De 640 kan op maat gemaakt worden voor 19mm lugs. Denk erover om deze te verkopen.

Foto van een soortgelijke gebruikte:

2 likes

Ik vond het ook aan de hoge kant, het was bij een hier op het forum goed bekend staande juwelier. Ik hoefde er gelukkig geen gebruik van te maken, iemand van het forum bood me een NOS vintage 1125 aan voor een veel nettere prijs :slight_smile:

2 likes

Weet jij wat voor aanpassingen er nodig zijn?

Uncle Seiko heeft vier soorten stalen banden voor de FOIS. Ik heb gekozen voor de 1171.

image

Je kunt ook een originele Omega zoeken. Is zwaarder, er staat een Omega logo op en hij is zeven keer zo duur.

2 likes

Zwaarder? Dan is de UC wel erg licht. En kost dus maar 61 euro? :wink:
Ik vind dat Uncle Seiko en Forstner mooie banden levert voor de prijs die ze vragen. Maar de kwaliteit van Omega steekt er ook wel bovenuit, vooral met de flat link bracelet is het een wereld van verschil.

Je bedoelt de band van de 321 Ed White? Je moet iets dunnere springbars gebruiken, anders krijg je de eindschakels niet gemonteerd. Wil je een echt mooie look, dan moet je het “lip” die uitsteekt iets dunner zien te krijgen. Wel klusje voor gevorderden. Prijs zal ergens rond de 680 euro liggen.

1 like

Nee, 89 dollar plus verzendkosten en invoerkosten. De banden wegen 56 gram. Ik weet niet hoe zwaar originele Omegabanden zijn, ik begreep van anderen op dit forum dat die zwaarder zijn. Ik heb met mijn dunne polsen liever een lichte band.

1 like

Lijkt me wel de meest mooie band voor dat horloge

1 like

Ok dus minder dan 4x zo duur. De 1171 is dan iets lichter gok ik, ik heb het ooit gewogen met een kussentje erbij. Niet een heel nauwkeurige weegschaal, maar zal zeker niet zwaarder zijn dan 56 gram met het kussentje eraf. En iedere Omega band heeft weer een ander gewicht, maar als ze beweren dat de 1171 zwaarder is, dan moeten ze maar even opnieuw gaan wegen :wink:

Ja het zijn echt heel mooie banden, daar kan niets anders aan tippen op dit moment. Ik heb de 20mm versie aan mijn Ultraman gezet. Houd wel rekening dat de Ed White 321 band heel lange eindschakel heeft, wellicht is dat iets te lang voor de lugs van de FOIS?

5 likes

Oh wauw ziet er super gaaf uit

Ja heel dun en heel erg goed gemaakt. Alle links zijn solide en ondanks het slanke design, zit er totaal geen speling op band. Door de korte links zit het ook heel comfortabel om de pols en mis je het gebrek aan echte micro-adjustment niet (je hebt 1 verstelling in de sluiting). Als je polsen in de zomer overdag veel uitzetten, dan is het wellicht niet een heel handige optie. Ik heb dat ook, maar vond het niet storend. In de ochtend zit het wat los en in de middag iets strakker.

1 like

Dat kan toch niet. Db altijd op staal. Dussss Sander, even een stalen band aanschaffen :grin:

3 likes

Brilliant deze look👌

2 likes

Die glimband ligt hier ergens in een doos he :wink:

1 like

Dank je! De bracelet geeft het geheel , naar mijn mening, een passend vintage uiterlijk.

2 likes

Hahaha. Draag dan!

1 like

Zeker. Top combi.

2 likes

Net navraag gedaan bij Juwelier Punte en het Omega systeem geeft 450 euro aan voor de 1125/617 band (nieuw, rechtstreeks vanuit Omega). Ongelooflijk dat sommige andere AD’s zulke marges hanteren!

De 1171/633 is trouwens ook recentelijk omhoog gegaan: ook 450 euro…Pfffff…

1 like

Da’s wel wat anders dan de 700 die ik te horen kreeg! (niet bij Punte overigens)

2 likes

Kunnen we niet een inkoopactie organiseren? :innocent: Ik heb ook wel oren naar een stalen band voor de Fois namelijk. :+1:

1 like