Hey folks! Een vraag, waar ze bij S&C helaas geen antwoord op hebben.
Weten jullie of er een Omega stalen band beschikbaar is/past op voor het model 311.32.40.30.01.001 Omega First in Space. Deze wordt namelijk geleverd op een leren band, maar wij dragen als DB geen leer.
Er zijn veel aftermarket alternatieven, deze is origineel Omega en te bestellen via de dealer. Kost je wel EUR 700 (recent zelf naar geinformeerd). Zou hier een gezocht advertentie maken.
Het belangrijkste verschil is dat de band van de pro 20mm is en de band van de fois 19mm. Zoals je in het gelinkte topic kunt zien zijn er aardig wat opties. De 1565 / 976 is volgens mij sowieso nog nieuw te bestellen bij S&C, dit is de band van de 40 mm Speedmaster Racing en de late date modellen.
Dat is vreemd, de 1171 is 430 euro en de 1125 lijkt er sprekend op. Sommige dealers hebben de neiging om een flink marge er bovenop te gooien. Ik kan ook eens bij mijn AD checken, die hanteert gewoon de prijzen uit het Omega systeem (retail adviesprijs). Dan heb ik wel het referentienummer nodig.
Ik zou zelf kijken naar de band van de 321 Ed White, die is ook 19mm maar heeft wel wat kleine aanpassingen nodig omdat de endlink anders is (past wel, maar kan beter). Of de Uncle Seiko 19mm flatlink variant.
Ik heb echt de ballen verstand van alle referenties en band nummers haha. Dus ik ga er even goed induiken. Liefste hebben we een originele omega band, geen vintage.
Ik denk dat je dan nieuwe alleen een Omega 1125 (zoals hierboven) of een Ed White band (met wat aanpassingen) kan kopen. Wellicht dat er ook iets van de Seamaster lijn beschikbaar is, maar dat past wellicht helemaal niet.