Stalen band voor Omega de ville 48315031

Recentelijk via een mede forumlid deze prachtige eerste Omega de ville 48315031 verkregen na ruil.
Er zit verder een prima leren band op met orginele Omega vouwsluiting.
Welke stalen band zou hier eventueel ook bij kunnen passen al dan niet van Omega en waar te koop?
Begrijp dat milanese banden zouden kunnen en eventueel de beads of rice.
De lugs zijn 19mm
Alvast dank

Dit is de schakelband die erbij hoort. Veelal ‘Brick’ of ‘Armadillo’ genoemd…

1 like

Band is leverbaar bij Omega maar geen koopje. Adviesprijs is €2050,-

Ik heb hem via eBay op de kop getikt een paar jaar terug voor iets van €600

1 like

Prijzen bij Omega stijgen de laatste jaren fors

3 likes

Ik kocht de mijne met een horloge eraan vast, NOS, voor minder dan dat bedrag dat Omega nu alleen voor de band vraagt :rofl::rofl:

2 likes

Geldt voor mij ook, bij elkaar opgeteld

1 like

Draag deze veel te weinig. :thinking:

3 likes

Wat een aparte creaties heeft Omega toch gefabriceerd door de jaren heen, ik sta er elke keer weer versteld van.

die armadillo is gebaseerd op een Constellation band uit de 50’s.

Dat was een gouden band.

1 like

Super mooie band maar helaas 2hands niet te krijgen zie ook nog een aantal andere stalen banden die in de loop der jaren aan de Omega hebben gezeten maar ga het eerst met een Bulang proberen.

ebay volgen. ik heb er diverse gezien.
@Brava heeft 'm ook daar gevonden.

Amen… :sweat_smile: …mede daarom wordt er bij mij zo vaak aan de deur geklopt voor vintage service. :face_with_monocle: Maar André, serieus - als ik van tevoren weet dat ik er niet 100% uit ga komen, stuur ik mensen naar jou door. :innocent: Dit geheel belangeloos en ken je verder niet eens, ga af op je reputatie.

2 likes

En nog zoals beloofd (voorlopig) op de band van Bulang & Sons

Hoe vind je het?

Voor die 150 euro had ik wel wat meer verwacht. Voelt een beetje blikkerig aan vooral de sluiting. Op het oog ziet het er wel ok uit maar zou hem niet nogmaals bestellen.

Ik heb deze destijds ook bekeken om op een longines sector dial te zetten. Vond de ruimte tussen lugs en de eerste rij beads niet mooi. De originele bor van longines vult het wel helemaal op maar is flink duurder. Als geld geen thema is moet je die band mss eens bekijken.

1 like

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.