Stalen band voor Seiko Ananta SNR-21J

Goedenavond,

Ik ben in het gelukkige bezit van een Seiko ananta SNR021J (Spring drive GMT)
Nu heb ik een aantal reviews en plaatjes gezien van dit horloge met de stalen band van de SNR019J (standaard komt de 21 met een zwarte leren band). Dit vond ik er heel goed uit zien, ben dus gaan informeren wat dat kost bij de AD waar ik het horloge gekocht heb. Volgens deze AD gaat deze band 500 euro (inclusief montage) kosten. Dat vind ik rijkelijk veel, ik meende dat de band ongeveer 300 dollar deed. Wat vinden jullie van deze prijs? AD is overigens het Seiko center in A’dam.
Hieronder nog een plaatje van dit horloge met de stalen band:

Hee, mooi ding man! Deze was toch niet voor de Europese markt leverbaar gesteld, of wel dan?

Echter, €500,- voor alleen een stalen band vind ik idioot veel. Ik zou zeggen: als je toch €500,- uitgeeft aan dat horloge, koop er in de plaats daarvan een Seiko Sumo voor erbij bij. Die heeft standaard een stalen band.

Dat geld voor een band? Nooit.

kan me voorstellen dat je de banden niet veel los tegen komt en je zult dus waarschijnlijk op een nieuwe zijn aangewezen.
het is dan toch simpel …een band zelf voor 300dollar zoeken en montage is niet zo moeilijk :wink:

je kan natuurlijk ook via bijv rob, een losse “gewone” seiko band opsporen die past voor een paar tientjes … net wat je wilt (tu)

Vette klok zeg! Zag em op Basel en de kast is heel indrukwekkend. Ik kan me overigens goed voorstellen dat je de originele band hiervan wilt hebben. Zou dan idd eerst gaan zoeken naar een losse band elders. eBay? Chrono24? Rondvragen op horlogefora… oh wacht, dat ben je al aan het doen.

Allereerst, wowowowowow wat een horloge! :smiley:

Ten tweede, ik denk dat ze wel goedkoper verkrijgbaar zijn. Een AD vraagt altijd meer dan de grijze markt, dus ik denk dat zoeken en wachten tot er een mooie voorbij komt de beste keuze is. Aan de andere kant, als je hem graag wilt hebben zou je eventueel kunnen proberen hem te importeren.

Hallo,

Lees hier
http://forums.watchuseek.com/f21/seiko-ananta-bracelet-leather-band-swap-341944.html
(4e post) eens waar WUS-forumlid GX9901 zijn bracelet gekocht heeft. Dat was wel in 2009, maar de moeite waard om bij de leverancier te polsen of hij die nog kan leveren.
Overigens een heel aantrekkelijke prijs destijds.

Groet,
Flip.

Wat is de breedte tussen de lugs? Als die 22 mm is en de aanpassing aan de Ananta is dezelfde als bij de Samurai (vraag dat even aan Rob 407), dan heb ik voor een schijntje wel de stalen band er voor…