stalen band

soms lees ik weleens in de winter geen stalen band op mijn horloge,want dat is zo koud.
dan denk ik kom op je bent toch een kerel is dit niet wat overdreven!

wat jullie?

Ja, ben het met je eens, als je in de winter geen staal neemt voor de kou, dan en je een mietje.

winterbanden!

Marz Schreef:

winterbanden!

:slight_smile:

hahaha…

Winterbanden van echt Kautschuk natuurlijk, met profiel aan de binnenkant…
Van PD bijvoorbeeld, die dragen fantastisch :smiley:

Even zonder dollen: juist stalen banden in de winter, omdat ze nu onder de mouw gedragen worden. De mouw beschermt mooi tegen krassen en ongelukjes. Van “kou” aan mijn armen heb ik nooit last gehad.
Zelf draag ik met korte mouwen weer juist die horloges welke een rubberband hebben.
Kan je eens ergens tegenaan stoten, zonder dat dit meteen schade oplevert.

Groet,

Nico.

Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit gelezen heb dat er geen
stalen banden gedragen gedragen worden vanwege de kou.
Wel dat 's zomers staal gedragen wordt en 's winters leer en dat
wegens zweterigheid icm leer vermoed ik.

Wel gelezen van “ik kan geen horloge dragen omdat ik door een mug in mijn pols gestoken ben”.
Maar goed dat er geen oorlog is denk ik dan.

Mijn stalen banden nemen altijd de tempratuur van mijn lichaam aan :wink:

Ik draag zoals het uitkomt. Zomer of winter maakt mij niet uit.

voor mij liefst altijd staal, zomer en winter, gewoon omdat ik dat het mooist vind.

Ik heb het liefste staal, maar op sommige horloges staat rubber of leer gewoon erg mooi. En laten we vooral de nato, zulu, perlon enz. niet vergeten.
Kortom, ik draag wat me op dat moment het beste uitkomt bij een bepaald horloge.

Hooguit met regen let ik soms op of ik geen leren bandje om doe. En natuurlijk met klussen kijk ik ook wat tegen een stootje kan. Maar kou… we zitten toch niet op antartica ofzo, waar het staal aan je hand kan vriezen ofzo?

Zomers in de zon laten liggen is ook geen aanrader…;), dus dan hou je de herfst en de lente over voor je stalen band:)

Jaargetijde maakt mij niets uit.

Staal draag ik erg graag en vooral in de zomer vanwege het feit dat eventuele transpireren in combinatie met een leer bandje zorg draagt voor snelle veroudering van dat lerenbandje.

Long Schreef:

soms lees ik weleens in de winter geen stalen band
op mijn horloge,want dat is zo koud.
dan denk ik kom op je bent toch een kerel is dit
niet wat overdreven!

wat jullie?

wat voor bladen lees jij?

metaal neemt snel de lichaamstemperatuur aan, dus…