Goedemiddag,
Ik probeer de band van een NA in te korten, maar zonder succes tot op heden. Iemand tips?
Hierbij foto’s van beide zijden van de band:
Goedemiddag,
Ik probeer de band van een NA in te korten, maar zonder succes tot op heden. Iemand tips?
Hierbij foto’s van beide zijden van de band:
Wat lukt er precies niet?
Duw je de goeie kant in?
Wat zeiden ze ?
Ik krijg de pen er niet uit …
Wat @Ruud ook al zegt. Kijk eens aan de binnenkant van de band, meestal staat er een duw-richting op middels een pijltje.
Wat staat er op de binnenzijde van de band (pijltjes)? Welk gereedschap gebruik je?
Dank voor de tip … er staan inderdaad pijltjes op
Het is -denk ik- de bedoeling dat je de pinnen in de richting van de pijltjes eruit duwt.
Was je dat ook aan het doen?
Iets te drastisch nog voor dit moment … maar bedankt
Makkelijk is om hiervoor zo’n prikbordpinneke een beetje stomp te slijpen, daarmee de pen eruit drukken en dan van de andere kant met een tangetje recht eruit trekken.
Maar dit werkte niet?
Dat weet ik niet. Als je de verkeerde kant opduwt gaat pinnetje er natuurlijk nooit uitkomen.
Anders zou je nog zo’n draaiding kunnen proberen om de band te resizen.
Dat werkt vaak ook beter dan duwen.
Geen beweging in de pinnen
Gebruik je een tool of niet?
Als je dit vaker wil doen ontkom je er niet aan om een standaard setje gereedschap te kopen. Dan heb je duwpennen in de juiste maten. Een blokje om je band vast te zetten,een hamertje om wat vastzit los te tikken en nog een heleboel reut die ooit nog eens van pas gaat komen. Paar tientjes bij boll of Coolblue.
Ik gebruik een tangetje en pointed pen …
Thanks voor de tip. Ik zal kijken of het verkrijgbaar is