Stalen horlogeband op maat maken.

100% zeker splitpennen idd. foto even uitvergroot, geen twijfel.

3 likes

Eens.

Je moet vanaf de kant van het kopje ze er uit drukken want als je ze vanaf de andere kant er uit probeert te drukken dan zit die waarschijnlijk muurvast.

1 like

Hoeveel moeten er eigenlijk uit, want ik zie dat je op de clasp ook nog heel wat ruimte hebt

1 like

Zeker om dat je dan ook ziet dat de gleuf uit het midden zit :wink:

1 like

Thanks mannen(en dames?) , het is gelukt om de band in te korten. Het zijn idd splitpennen. De ene zat vaster dan de ander maar na wat wrikken(zonder beschadiging) is het gelukt en is de band mooi op maat gemaakt.

5 likes

Zou voor een hamertje & pinnen gaan.

image

Je voelt & ziet wat je doet. Veel minder kans op schade :grin:

Is veel handiger dan dat tooltje. Bij mij gaan die altijd meteen kapot.

1 like

top

Hoi,
Heeft iemand een tip hoe een stalen band terug te zetten tussen de lugs zonder dat je een tool hebt om het pinnetje aan 2 kanten tegelijk in te drukken. Bij dit horloge is vrijwel geen speling tussen de band en de lugs. Daarom lukt het niet.

Tsja, wat ik altijd doe is de springbar aan een kant in het gaatje, terwijl deze aan de andere kant op de onderzijde van de lug ligt.
Dan met je nagel , of eventueel de achterkant van een mesje oid de springbar indrukken tot deze in de lug verdwijnt, en dan maar net zo lang wat op en neer jutteren tot ie het gaatje vindt.
Je schrijft over vrijwel geen speling, maar dat is er toch nooit, anders zou het toch geen gezicht zijn als de band op het horloge zit, en er zouden kiertjes tussen zitten

2 likes

Bedankt voor je info. Bij de gemiddelde band lukt het me wel, maar deze van de casio oceanus is extreem strak. Daardoor geen enkele speling die je eigenlijk wel nodig hebt. Zo’n speciale tang kost € 200. Gaat me te ver! :sweat_smile:

Er is eigenlijk bij dit soort klusjes maar een woord van belang, geschreven in chocoladeletters.

GEDULD

En als het écht niet gaat, tsja, dan is er altijd nog de dealer om op terug te vallen.

Zo is hetb wel. Uiteindelijk lukte het wel. De dealer zit in Japan, dus dat kon even niet. :grinning: