Stalen horlogeband op maat maken.

Ik wil een stalen bracelet inkorten omdat deze te groot is. De schakels kunnen pas verwijderd worden zodra de schroefjes uit de schakels gedraaid zijn. Ik heb echter geen horloge gereedschap tot mijn beschikking. Is er een hulpmiddel die in iedere huis tuin en keuken te vinden is waarmee dit ook moet gaan lukken?

Alle platte schroevendraaiers zijn te groot. Heeft iemand de gouden tip om mij verder te helpen of is het raadzaam om langs een juwelier te gaan zodat ze daar de bracelet kunnen inkorten ?

1 like

Niet doen. Ga gewoon naar de horlogemaker. Of koop passend gereedschap

1 like

Je hebt een Dumet Momentum nodig met Bergeon inserts

1 like

:point_up_2: dit

3 likes

Even roepen waar je woont… iemand kan en wil je misschien helpen…

1 like

Ik woon in Dinteloord, West Brabant. Het ligt net boven Bergen op Zoom en naast Roosendaal

3 likes

Misschien dat iemand je kan helpen met de juiste gereedschappen in de buurt. Klusje van bijna niets. Ik zit helaas te ver weg, succes!

@wrist candy even een berichtje sturen die is gevestigd in Bergen op zoom.

Weet je zeker dat het schroefje zijn? Heb ook eens een schroevendraaiertje bijgeslepen en aangepast. Kwam er toen achter dat het geen schroefjes maar splitpennen waren. :man_shrugging:

1 like

Dit zijn gewoon schroefjes toch ?

1 like

Als ja aan de andere kant een bol kopje ziet, is het een splitpen.
Vaak staat er ook aan de binnenkant op de band een pijl, in deze richting moet hij er uit gedrukt worden.

Succes

Dit is de andere kant van de band. Zie geen pijltjes aan de binnenkant

Lijkt mij wel maar ik weet niet of je wat dat betreft op mijn oordeel af moet gaan. :laughing:

Ik denk ook dat het splitpennen zijn.

1 like

Ik twijfel, omdat er geen pijl in de band staat.

Zou ook nog voor de afwisseling, links draaiend kunnen zijn.

Binnenkant band.

Het zijn van die pinnetjes als ik het goed zie. Die kun je eruit duwen met zo een tooltje of iets anders wat erop lijkt. Je moet ze dan eruit duwen tegen de kant waar niet die spleet zit.

1 like

Dit spul moet je daar niet voor gebruiken dat is zo kapot.

Bij mij werkt het altijd als je het met een beetje beleid doet. Of gewoon naar een juwelier / winkel in de buurt gaan waar ze het ook kunnen doen voor 10/20 euro.

Het beste kun je een pen uitdrijver gebruiken, je kunt de normale met het juweliershamertje gebruiken of de penuitdrijver tang.

https://www.bijoumoderne.nl/default.aspx?wsmt=wsitemdetail&itemcode=08110585&unitcode=01&cpl=1

https://www.bijoumoderne.nl/default.aspx?wsmt=wsitemdetail&itemcode=0811056&unitcode=01&cpl=1