Stalen horlogeband universeel verlengen

Omdat ik regelmatig in Japan een vintage horloge koop met een metalen band loop ik, tegen het probleem aan dat de bijgeleverde band meestal te kort is en dat er geen reserve schakels meer aanwezig zijn.
Heeft iemand een oplossing hiervoor zodat je de horlogeband toch kan verlengen en dus kan gebruiken.
Ik ben wel een sluiting/ gesp tegen gekomen die wat uitschuif/ veert waardoor je al wat lengte terug kan winnen.
Weet iemandof iets dergelijks ook een wat grotere afstand kan overbruggen, ca een hele of 2 schakels van een band

:thinking:. Grrrr foto plaatsen lukt nu niet

Ik ken het probleem. Ook meegemaakt.

Je kunt een “watch bracelet extender” er tussenzetten. Werkt voor de meeste banden. Je vind die bij Esselte in de UK (duur) en AliExpress.

How to Extend a Vintage Watch Bracelet? | Vintage Watch Inc

1PCS Stalen Horlogeband Armband Extender Sluiting Uitbreiding met Stap Goud/Zilver Kleur 12-22mm reparatie accessoire voor horlogemaker - AliExpress 1420

Let op dat je de juiste vind … lengte en de manier waarop de extender aansluit op de bestaande band/gesp.

1 like

Alles herkenbaar. Ik heb het zoals @EnricoTutti opgelost totdat ik de juiste schakels vind in Japan.

Dat trek ik niet. Dan maar op leer.