Stalenband probleem.... te lang...?

Vandaag de door mij gezochte ecozilla ontvangen, een net exemplaar met stalen band (incl adapters) en de originele rubberen band erbij. Band was al kleiner gemaakt, losse schakels erbij maar bleek toch nog te ruim. Vervolgens net de laatste 2 schakels die er nog af konden eraf gehaald plus de sluiting op het minimum gezet en nu is hij gekgenoeg nog steeds ongeveer een schakel te groot… Heb geen hele dikke polsen maar bij al mijn seiko’s is dit nog nooit voorgekomen. Misschien komt dit door de adapter constructie? Of misschien betreft het hier geen goede stalen band (te lang). Iemand hier ervaring mee? Iemand die een oplossing weet want het liefste zou ik m toch op staal dragen.

2 likes

Niemand ervaring met stalen banden op een ecozilla?

Nee, sorry

Misschien bij een andere voorbeeld foto de vaste schakels eens tellen. Kan best zijn dat er twee teveel op zitten , fabrieks foutje.

Het is volgens mij geen citizen band overigens. Tenminste daar ga ik nu even vanuit. Verbaas me erover dat ze er alle 6 al uit heb en hij nog te groot is. Bij mijn grote seiko’s kan ik er soms nog 2 tot 3 laten zitten.

Doet me denken aan een band van Lorus, kun je het nog terug sturen?

Is dit horloge 48mm diameter? , dit in combinatie met de lugs en een smalle pols kan een verklaring zijn?

1 like

Dat zal ongetwijfeld de verklaring zijn. Meet maar eens van lug naar lug. Dat kan maar zo 60 mm zijn. Dat kan i.c.m met een band die een relatief ruime minimale lengte heeft en een smalle pols wel eens niet passen. Maar ik denk dat je via uhrenbandversand wel een passende stalen kunt kopen. Volgens mij verkopen zij XL en XS banden. Even praktisch gedacht: Je polsomtrek (beetje ruim genomen) minus de lug-2-lug lengte van je horloge is dan ongeveer de lengte die je stalen band in gesloten toestand zou moeten hebben.

Groeten,

Tecco

4 likes

Noop zal denk ik een andere band worden.

Thnx ik ga het zo eens opmeten inderdaad. Heb bij Rob ook al de vraag weggelegd inmiddels misschien weet hij welke band het beste past en voldoende kleiner is te maken.

De oplossing is uiteindelijk een nieuwe band geworden… ben er happy mee.

2 likes

Ik neem aan dat dit een Zilla is met aftermarket adapters en een rubber band die normaal geintegreerd zit?
Ik heb ook wel eens naar de Suppa adapters gekeken, maar volgens mij waren die een stuk korter dan die jij nu hebt. Of lijkt dat door de foto?
Ben blij voor je dat je nu een passende band voor je klok hebt, maar om eerlijk te zijn vind ik de ruimte tussen kast en band te groot om echt mooi te zijn.
Dan zou ik nog liever de rubberband terug zetten of er een lekkere dikke leren band op doen waarbij die ruimte wat meer gevuld wordt.
Blijft een bruut beest, die Ecoziila

1 like

Lijkt maar zo dit zijn die adapters. Maar klopt hoor je houdt daar ruimte over welke met bijvoorbeeld een dikke leren band of nato minder opvalt.

1 like