Standaard tekst verkooptopic

Je kunt in je profiel de regio weergeven waar je woont. Bij mij staat bv Amsterdam.

1 like

:smile:

Die lug to lug afstand Google je zelf maar even als potentiële koper. Net als de dikte en lugmaat

Makkelijk bij nieuwe uurwerken, zo goed als onmogelijk bij (oude) vintage, dan kan het handig zijn :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Daar heb je een punt. Kan er meteen een sectie voor die oude meuk gemaakt worden met eigen regels

1 like

:joy: oude meuk = leuk :grin:

zou misschien nog geen slecht idee zijn, alles bv pre jaren 90 apart

En een voor Rolex! Een merk waar ‘handelspraktijken’ niet belangrijk zijn omdat wel allemaal vriendjes zijn op HF, we gunnen het elkaar 
 :rofl:

2 likes

Vind l2l wel handig, zeker bij vintage. Maar met een diameter en lugwijdte kom ik ook al een heel eind.

Maak me zelf verder soms schuldig aan een subjectieve manier van aangeven hoe een horloge loopt. ‘Loopt prima’ betekent voor mij ‘loopt na een dag ongeveer op dezelfde minuut’. Valt het niet op, dan vind ik het ok. Maar voor sommigen is COSC net prima.

Heb dan echter wel de vraag gekregen of ik even na 24 uur kon checken wat de +/- seconden zijn. Dan kun je beter bij een dealer langsgaan of je Witschi meenemen als je hem komt bekijken.

Dan kan de rest van ons zich focussen op de betere merken :rofl:

(Voor zij die zich aangevallen voelen, grapje hé)

1 like

‘Hoe een uurwerk loopt’ is zowel subjectief als een momentopname.
Voor vintage kan ik leven met 1-2 minuten per dag, afhankelijk van binnenwerk zelf 3 min. Iemand anders vind 20 seconden al overdreven. Op die manier is het subjectief.

Je kan het uurwerk (eigen voorbeeld pennengang uurwerk) op een regeltoestel leggen en ± 25s/dag hebben, maar als je het gaat dragen kom je op 5 minuten achterlopen op een dag

Je hebt een mooi momentopname, maar zegt niet altijd alles

1 like

Dat kun je denk ik wel oplossen. Stel een regel in dat er alleen nog maar quartz verkocht mag worden. Secondenwerk 


Zal ik er de volgende x ook ook bij zetten


Groetjes uit de regio bijlmer :no_mouth:

Goed idee! Lug-to-lug maat wordt vaak niet eens op site van een horloge fabrikant genoemd.
De zin “heb ik er zelf ook voor betaald” kunnen we die dan verbieden? Want de verkoper hoeft mij niet op te zadelen met zijn stommiteit. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Hahaha, krijg altijd de neiging om dan even een PB te sturen met “Tjeetje, serieus? Jij kan ook niet goed onderhandelen! Kan echt goedkoper hoor 
” :joy:

Je mag geen horloge verkopen binnen 6 maanden voor een prijs hoger dan dat je ervoor betaald hebt, toch? Bij een Seiko of zo merkt niemand dat, maar een dure Rolex of zo moet je het dan wel vermelden.

1 like

Mwah, als er een nagelnieuwe Seiko wordt verkocht net onder list heb ik echt wel mijn twijfels hoor. We zijn niet gek toch? Geld door de plee spoelen is volgens mij van de meesten geen hobby 
 beetje je kosten eruit halen is ook helemaal niet erg. Bewust handel drijven wél. Maar dat doet natuurlijk niemand, als gezegd alleen maar liefde op HF. We gunnen het elkaar. :wink:

1 like

Als je de diameter weet en de lugs ziet op de foto kom je een eind. Hoe de preciese lug to lug maat relevant is ontgaat me een beetje. :sweat_smile:

Ik zou graag aan het einde van het standaardbericht willen toevoegen:

Groetjes < forumnaam >

Anders is het zo ongezellig

Wat een lieverd ben je toch. :blush: :flushed:

1 like

Kunnen we afspreken onderstaande tekst niet meer bij de vraagprijs te zetten?

“dit is wat ik zelf ook voor heb betaald”

1 like