Standaard tekst verkooptopic

Wat denken jullie ervan om aan de standaard tekst van een horlogemarkt advertentie de lug-to-lug toe te voegen?

Voor mij altijd belangrijke info, maar slechts zelden vermeld door de verkoper. Uiteraard meestal wel te vinden op het web, maar gelijk in de tekst zou makkelijker en functioneel zijn.

16 likes

Volledige mee eens. :+1:

1 like

Vind ik niet zo belangrijk.
Kan je alles wel invullen waar is het einde?

1 like

Het hoeft niet verplicht te zijn; een verkoper kan het altijd leeg laten.

Maar als het er staat zullen er meer verkopers aan denken om het te vermelden was mijn gedachte.

En misschien is locatie ook wel een fijne toevoeging. Al is het maar ‘regio’.
Soms zie ik best leuke advertenties die ik graag wil ophalen maar iets van een indicatie van de locatie kan me dan wel over de streep trekken.

18 likes

Wat mij betreft weg met die standaard tekst. :innocent:

3 likes

Ik zou ook toevoegen waar het eventueel af te halen is (als het af te halen is)

1 like

Volledig eens. :+1: Denk niet dat een indicatie van de locatie een gevaar is voor mensen met verkeerde bedoelingen.

3 likes

Ik vind de staat van een horloge veel belangrijker dan allerhande technische details die je als het goed is zelf ook wel weet, immers huiswerk doen hoort ook een beetje bij de aankoop. Ik heb het er nog nooit bijgezet, er is ook nog nooit om gevraagd. Wel of er krasjes op de kast zaten en/of alle papieren aanwezig waren. Dat soort zaken doen er toe als je een tweedehandsje koopt. Vind ik. De rest zoek ik op, ook al staat het erbij … ik ga het toch even controleren. :wink:

Mijn drijfveren om wel of geen interesse te hebben in een tweedehands horloge wat in mijn straatje past betreffen vooral de leeftijd, de prijs, compleetheid en de uiterlijke staat.

Regio NL … :wink:
Maar nu even serieus, als de locatie belangrijk is je bent echt geïnteresseerd kun je er toch om vragen in een PB. Meer dan eens woonde ik 200km bij iemand vandaan, hebben we afgesproken in het midden. Zo geregeld.

2 likes

Hé hallo. Ik was serieus. Best vaak dat ik denk, geinige deal, áls ik wist dat het in mijn regio te koop stond haal ik het wel even af. Voor een toffe SKX of Citizen ofzo. Maar eerst een PB sturen om vervolgens te horen dat het horloge afgehaald kan worden in Huttekutteveen vind ik vermoeiend en dan verlies ik m’n aandacht.

Groetjes uit de regio Dordt.

4 likes

Precies staat er een horloge van enkele duizenden euro’s te koop en dan komt men niet verder dan in nette staat zie foto’s, die vaak verder ook niet veel toevoegen.
Iets meer duidelijkheid richting geïnteresseerde kopers mag wel.

1 like

Goed idee. :+1:
Is bij mij het eerste waar ik naar kijk.

:joy:

Vanaf de Gooise matras, … groetjes terug! :beers:

1 like

“Omgeving X” staan ze echt niet opeens voor je deur.

1 like

Is voor mij ook zeer belangrijk….

Dat lijstje nodigt ook niet uit tot een uitgebreide en gedetailleerde omschrijving. Leeftijd: 2019. Diameter: 41. Staat: goed. Etc.

Of jij ze op gaat halen :joy:

Het is ook maar wat je er zelf van wil maken. Ik vind het zelf belangrijk om zo veel en duidelijk als mogelijk te vermelden. Dat kan helpen met de verkoop en ik vind het ook gewoon wel zo correct naar de mogelijke kopers toe.

Huidig lijstje is prima, wil je meer weten dan is een PB ook zo gepiept.

1 like

Bwah, als je in een straal van 30km moet zoeken naar de desbetreffende horlogeliefhebber, kan je bezig blijven denk ik. Verder verwoordt @Petteflet het perfect.