Standpunt mbt service verlening van oris dealer

Maar een AD kan toch ook zijn horloges via internet verkopen? Zou ik dan met het gekochte horloge niet naar de AD hier om de hoek kunnen gaan…?

Paul G. Schreef:

Maar een AD kan toch ook zijn horloges via
internet verkopen? Zou ik dan met het gekochte
horloge niet naar de AD hier om de hoek kunnen
gaan…?

Tsja, waar komen anders al die grijze markt klokken vandaan???
Het is gewoon spul dat de juwelier niet af kan zetten.

Om dat vervolgens af te wentelen op de koper… (td)

Idd… (tu)

Lijkt me btw moeilijk te handhaven. Ik heb een grijze Omega, gekocht in NL die hem heeft betrokken bij een Italiaanse AD. Diens stempel staat ook op de garantiekaart. Mocht ik service willen via een AD dan kan die met geen mogelijkheid met zekerheid beoordelen of ik hem:

• zelf in Italië heb gekocht,
  • tweedehands van een Italiaan heb gekocht,
  • grijs heb gekocht.
    Weigeren van service lijkt me dan ook zeer onbehoorlijk.

Wat nu als je dit horloge van de 1e eigenaar koopt en geen idee hebt dat de leverancier geen AD is?

Als ik alles zo lees wordt de soep niet zo heet gegeten. Wat Oris volgens mij zegt is dat zij geen horloges via internet servicen die niet via een officiële dealer zijn gekocht. Er zijn namelijk genoeg eBay-shops die een eigen stempel zetten. Mijn vader heeft dit ooit gehad met een Zeno.

Als er echter een stempel van een juwelier opstaat zal Oris het gewoon servicen. Zo stellen ze het gewoon in de voorwaarden. Oris heeft alleen het ydillische idee dat geen enkel horloge van een dealer via internet wordt verkocht

ik zou me er niet zo druk over maken als mijn oris uit de grijze handel kwam. De enige die er een probleem mee kan krijgen is de dealer zelf.
Aan de andere kant moet Oris ook niet zeuren want als dat niet bestond verkochten ze de helft minder

Overigens verdient een juwelier ook aan reparaties hoor

Tom Koerts Schreef:

Als ik alles zo lees wordt de soep niet zo heet
gegeten…

De hier besproken juwelier is ook wel een beetje een aparte snuiter IMO.

Tom vat het mooi samen…Eddy C heeft zeker een punt…>X…op zich geen onaardig persoon hoor…ik denk dat ie een grote vaste klantenkring heeft want als ie die houding aanneemt tegen alle nieuwe klanten is ie over een paar jaar failliet…alhoewel hij zit er lang dus…velen zijn heel tevreden met hem…ik kan er in elk geval niet zo goed tegen en zal daar zeker geen horloge gaan kopen.

Goed weekend allemaal…