Nu zijn ze dus na Batman in een andere grote franchise gedoken: Star Wars. Het resultaat is een peperduur mechanisch horloge waarmee de Empire gevierd wordt. Met als middelpunt, uiteraard, de Death Star.
Niet op een schreeuwerige ‘zie mij Star Wars-fan zijn!’ manier, maar subtiel. In de titanium kast van 45 millimeter (die is afgewerkt met een zwarte diamantachtige koolstofcoating die is gecreëerd door letterlijk het metalen oppervlak te laten bestralen met kleine koolstofdeeltjes om het krasbestendig te maken), vind je een gedeeltelijke skeletreproductie van de Death Star.
Details, overal
Compleet met een groen accent voor zijn superlaserkanon. Binnenin de miniatuur Death Star zit een mechanisme dat bekend staat als een tourbillon, dat het mechanische echappement en het balanswiel van het horloge constant in beweging houdt om de effecten van de zwaartekracht te neutraliseren en de nauwkeurigheid van de tijdwaarneming te verbeteren. Als gevolg hiervan maken de Death Star en de tourbillon binnenin allebei elke minuut een volledige rotatie.
Copyright manners.nl
De foto gaf mij hoop maar voor die prijs vind ik het toch niet mooi/gedetailleerd genoeg. Misscchien zelf iets te simpel dan zou ik liever iets meer starwars terug zien.
Ik zou hem direct kopen… echt fantastisch.
Ik wacht alleen nog op die magische vliegende hond die vroeger in een heel lang verhaal rondvloog en die me even mijn sleutel brengt van de deur in een huis in een land hier ver vandaan, waar als de wind even zachtjes blies de bijtjes rustig konden toekijken hoe
achter die deur een fabelachtige wereld zich opende en mij verblijdde met tranen in de ogen als zoete nectar als ik eindelijk voorbij de hoge winden van de majestueuze bergen in een hoekje van die wereld op een stil moment in de tijd des levens mijn portemonnee opende en mij alleen maar ongelovelijk veel pluis tegemoet kwam…
Hoi Eddio, wat een mooie en poëtisch
gedicht. Zo lang er films saga zijn zal de horloge industrie een graantje van mee willen pikken en bedenken ze zulke onzinnig en onpraktisch te dragen " horloges".