Stardust ..? Of roest…

Dit mooie horloge wordt verkocht als “stardust”… is dit OK of zijn het toch roest-blaasjes of wat anders…?

2 likes

stardust,patina,spider dial,tropical dial,…

allemaal termen om een soms gewoonweg kapotte wijzerplaat te verbloemen :sweat_smile:

17 likes

Roest is het ook niet, maar de lak die aan het bubbelen is. Dit is zeker niet zo uit de fabriek gekomen.

3 likes

Ze hadden het ook structuur verf kunnen noemen.

Vind het bij dit horloge niet super in ieder geval

Meer ‘spack’ dan ‘stardust’

5 likes

Ah dat dacht ik (ook) al.

Granol zou ik dit noemen :wink:

1 like

Spachtelputz dial?

5 likes

Lijkt meer op vocht schade

2 likes

Barfdial :heart_eyes:

2 likes

Metaal acne

2 likes

Zoals gijpy zegt.
Het lijkt eerder waterschade. Het komt vaker voor (niet alleen bij rolex). Als het op waterschade lijkt zou ik het er op gokken.

Met zo’n gok verdien je niks, maar je verliest er ook zeker niet op.

Mocht het wel patina zijn en ben je hier naar op zoek, dan zou ik verder zoeken. Patina komt in veel verschillende vormen en de 1 is mooier dan de ander. Patina zou moeten bijdragen aan de vintage look. Deze schreeuwt eerder schade.

Ik zou dit horloge laten varen en lekker verder zoeken voor een goed gepatineerd datejust. Die zijn er genoeg.

1 like

De lumen lijken nog vrij helder voor een horloge met waterschade, die zijn vaak het eerste die gaan.

2 likes

Daar heb je gelijk aan. Dat is wel bijzonder.
Wellicht minimale hoeveelheid vocht achter het glas(?)

Wat het ook is, zo’n “bubbeltjesplasticdial” (perfect galgje woord) lijkt me niet helemaal kosher.

Mijn advies zou vooralsnog hetzelfde zijn; lekker verder zoeken.

Geen lekkere patinaplaat als je het mij vraagt.

Ik ga toch voor :arrow_heading_down:

Want

heeft een glad oppervlak met groeven doordat de korrels erin getrokken worden

Verder ziet het horloge er ook niet zo super uit, voor zover ik kan zien. De brush op de band lijkt gedaan met schuurpapier.

2 likes

Precies… bij elk ander merk wil je een nieuwe wijzerplaat en korting! Bij Rolex is das een feature en kost extra :scream:

Als je er logisch over nadenkt, is het NIET meer logisch!!

2 likes

Is dat sowieso in de horlogewereld de standaard aan het worden?
Ouwe rommel wordt meer waard en nieuwe innovaties schrijven af als een malle, totdat het discontinued is of het merk begint met een R…

Is dit geen ordinaire redial? Ik vind de minutentrack nou niet ‘des Rolex’ en dan die klodder lume over ‘Swiss’ heen?

Lijkt wel zo he. Ook de Crown staat niet in het midden (zie streepje bij de ‘12’)