Start topic "Echt" vs Hommage i.p.v. Fake

Ik zie iedereen hier zo ernstig reageren, op de fake/nep/replica,

Is het dan mischien niet een idee,om voor idereen die daar interesse aan heeft.
tips te geven. en een verzamel topic te maken met.van

De “echte” vs Hommage(look a like).

Met foto’s uiteraard het mooiste.

Gewoon om aan te geven dat er een beter een hommage als een fake kan kopen.
zowel goedkope als duurdere hommages.

Dus shoot!!!

Mvg

R van W

Nee toch, we gaan niet weer opnieuw beginnen hè?

rombo

Is nep,(td) welke naam je er ook aan geeft.:smiley:

Goh verassend onderwerp, hier is inderdaad nog niets over geschreven. Iets hommage noemen maakt het overigens niet minder fake.

Als een dergelijk topic er moet komen, dan was DIT mijn laatste bijdrage aan dit forum.

Paul G. Schreef:

Als een dergelijk topic er moet komen, dan was DIT
mijn laatste bijdrage aan dit forum.

+1 , idd zijn ze hier nou helemaal van de ratten besnuffeld?

Weet je wat?

Ik ga een hommage uitgeven van een 100 EURO Biljet. Precies lijkend. Vindt de rechter vast wel goed.

:}

Oke sorry Jongens, maar ik was in de veronderstelling dat, hommage wel geaccepteerd is en en fake niet, als jullie zo begrijp maakt het eigenlijk niets uit ???, waarom loopt de halve forum dan met een parnis of een Marina militaire of een Alpha

en waarom moet je iemand met fake afzeiken en afbranden, en iemand met een hommage Niet ?.(je moet mij niet verkeerd begrijpen,ik heb ook liever the real thing)( en dat is met bijna 3 kinderen best een uitdaging)

Misschien een idee voor om een replica/Hommageforum te starten of topic.
dan kunnen diegene die er behoefte aan hebben, daarop reageren, en diegene die daar geen behoefte aan hebben hoeven zich daar dan ook niet aan te storen.

Mvg
R van W

Hoi,

Ik ga altijd voor een echte. Is die qua prijs onbereikbaar, koop ik iets leuks wat het budget wel toelaat. Dat is in mijn ogen altijd beter dan welke hommage, nepper, of wat dan ook. Zoiets is jezelf plagen. Uiteindelijk.

Wel ben ik met je eens dat je, als je een gezin te onderhouden hebt, het erg lastig horloges kopen is. En ook wordt er wel erg serieus en bijterig gereageerd op dit topic.

Er zijn echt belangrijker zaken in het leven dan een horlogehobby, hoe leuk die ook is.

Laten we vooral niet iemand afschieten en veroordelen omdat ie geen 1500 Euro per maand kan uitgeven aan een klokkie…

Relatieveer mensen, is veel beter voor je hart :wink:

Groet,

Nico

Veel mensen noemen een fake een hommage. Klinkt prettiger.

hcptdg Schreef:

Veel mensen noemen een fake een hommage. Klinkt
prettiger.

(tu)

Ieder zijn ding, ik vind het allebei niets.

Ik word eigenlijk #%#@ziek van dat gezeur over hommages en fakes. Een totaal NIET boeiend onderwerp. Ik lees voor de bedragen die er uit worden gegeven aan hommages veel liever iets over een prachtige Seiko of Citizen. Da’s tenminte the real thing. En als je een erg duur horloge niet kan kopen dan is dat jammer. Maar geloof me, je leven wordt ècht niet beter als je ipv een Seiko een Rolex draagt. Dus aan degene die er steeds behoefte aan hebben: hou op met dat geneuzel over hommages, fakes etc. 'T is niks en het wordt ook niks!

Zoltar Schreef:

Ik word eigenlijk #%#@ziek van dat gezeur over
hommages en fakes. Een totaal NIET boeiend
onderwerp. Ik lees voor de bedragen die er uit
worden gegeven aan hommages veel liever iets over
een prachtige Seiko of Citizen. Da’s tenminte the
real thing. En als je een erg duur horloge niet
kan kopen dan is dat jammer. Maar geloof me, je
leven wordt ècht niet beter als je ipv een Seiko
een Rolex draagt. Dus aan degene die er steeds
behoefte aan hebben: hou op met dat geneuzel over
hommages, fakes etc. 'T is niks en het wordt ook
niks!

Amen!

groet,
Niels :wink:

Ik mag graag een RXW zien en een panarai ook.
Er zijn hier zat mensen die nu schreewen en thuis de steinhart om doen of de MKII dit zijn allemaal horloges die niet vol water lopen en een goed eta uurwek hebben. In mijn ogen is hier niks mis mee .

Ik ben van mening, dat iemand het recht heeft om een NEPPER te kopen en te dragen.
Deze horloges zijn er nu eenmaal en de hele industrie leeft van NEPPERS hoe denk je dat de Japanners en de Chinezen zo groot zijn geworden met hun auto industrie etc,juist door te kopiëren. Daarbij zijn een heleboel Seiko’s en Citizens, eigenlijk ook NEPPERS van de A merken.
Kan er geen slot op deze discussie, zoals bij andere forums?

Squall Schreef:

Ik ben van mening, dat iemand het recht heeft om
een NEPPER te kopen en te dragen.
Deze horloges zijn er nu eenmaal en de hele
industrie leeft van NEPPERS hoe denk je dat de
Japanners en de Chinezen zo groot zijn geworden
met hun auto industrie etc,juist door te kopiëren.
Daarbij zijn een heleboel Seiko’s en Citizens,
eigenlijk ook NEPPERS van de A merken.
Kan er geen slot op deze discussie, zoals bij
andere forums?

Recht op dragen van een nepper?

Het zonder toestemming namaken van andermans product is een strafbaar feit.

Ik weet niet hoe het zit met het vervolgens dragen ervan. Maar het dragen van een product van een strafbaar feit vind ik in principe hetzelfde als heling. Iets aanschaffen wat door een strafbaar feit is verkregen!!!

Raar toch hoe mensen met moraal omgaan. Stelen mag niet, illigaal films kopieren weer wel. Zakkenrollen weer niet, Neppers weer wel. Raar hoor.

Hommage vind ik nog wat anders dan nep, zolang er maar iets duidelijk eigens aan het horloge zit.

Er zijn ook merken die zich voordoen als een duiker en maar 3atm zijn, dit noem ik duidelijk nep.
Maar een duiker die wel lijkt op een ander, maar duidelijk andere wijzers heeft en adere indexen kan een hommage zijn en is duidelijk anders en moet wel kunnen.

foto geleend van internet

eigen foto

Voor hommages, fakes, neppers etc etc verwijs ik de liefhebbers graag naar het onderstaande forum.
Om de gezelligheid te bewaren is dit topic gesloten.

http://www.alles-over-hommages-en-fake-horloges-zonder-elkaar-in-de-haren-te-vliegen.com/