Vandaag na een hele tijd, ongeveer een jaar, besloten toch vintage horloges te gaan verzamelen.
Afgelopen week heb ik me aangemeld op dit forum, na al een tijdje eea bekeken te hebben hier.
Vandaag ook over gegaan tot de koop van een vintage chrono, een Angelus uit 1948.
Ben van plan jaarlijks of van tijd tot tijd een leuke vintage horloge te kopen voor mijn verzameling.
Wat was de reden om te beginnen met het verzamelen van vintage horloges. Zo te lezen heb je er goed over nagedacht. Wat speelde er allemaal in je gedachten totdat je een besluit hebt genomen.
Bedankt heren voor de reacties. @frans, ik heb nog geen foto van het uurwerk an zich. @jurgen, ik vind oude horloges mooi en zie het als een hobby die in eerst geld kost maar uiteindelijk zul je toch je investering terug krijgen. Het spul houdt toch redelijk zijn waarde. En de techniek in die oude is fantastisch om te zien!
Ook het bezig zijn met een zoektocht naar een horloge is leuk.
Ik denk dat het tegen valt als investering. Nu investeer ik waarschijnlijk ook in de verkeerde horloges maar als ik zie waarvoor horloges verkocht worden en wat een onderhoudsbeurt kost dan denk ik niet dat het een verstandige investering is. Misschien over een X aantal jaren als je je horloges goed blijft onderhouden maar dat is nog maar de vraag bij bepaalde merken.
Maar ze zijn wel erg leuk, niet al te duur in aanschaf. Mooi stukje techniek en vooral een hobby waar je elke dag lol van hebt. Ik geniet nog elke dag van het kiezen en dragen van een mooi horloge.
Dus welkom bij de club en geniet van je eerste mooie aanwinst!
ik vind oude horloges mooi en zie het als
een hobby die in eerst geld kost maar uiteindelijk
zul je toch je investering terug krijgen. Het spul
houdt toch redelijk zijn waarde.
Leuk begin van een verzameling , maar ook een sprong in het diepe
Heb je je goed ingelezen voordat je deze kocht ?
Je hebt gelijk dat vintage ‘redelijk’ z’n waarde behoud maar verzamelaars willen (meestal) alleen 100% origineel , en als ik heel eerlijk ben ziet jouw Angelus er niet uit alsof hij bijna 70 jaar oud is ? , hij lijkt wel nieuw . En uit de staat maak ik op dat hij waarschijnlijk ‘opnieuw opegmaakt’ is ?
Dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn maar dan moet de aankoopprijs (en straks verkoopprijs) ook heel erg aantrekkelijk zijn
anyway , mooi horloge en succes met de verzameling !
Bedankt voor de tips, ik denk persoonlijk dat de aanschaf redelijk reeël was.
Wat zou jij/(of jullie als andere willen antwoorden) als aankoopprijs voor mijn Angelus adviseren.
Ik ga het aanschafbedrag vooralsnog niet noemen, maar ben benieuwd wat de eigenlijke marktwaarde zou zijn, in de ogen van de hier aanwezige liefhebbers!?
Ik moet zeggen dat het horloge in gebruikte staat is en dat is in werkelijkheid goed te zien aan het chroom van de kast.
Glas ziet er verder nog wel perfect uit.
Tevens zit er een redelijk nieuwe band aan, dus geen originele.
Mooi hoor die oude chrono’s. Ik weet niet zeker of ik hem zou kopen, omdat ik van wat meer patina houd en hij ziet er erg clean uit voor zijn leeftijd. Maar als ik het zou doen, zou ik er 400-450 euro voor betalen.